به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساخت این بیمارستان که قرار است جایگزین بیمارستان 70 ساله امام خمینی (ره) شود ، سال 87 آغاز شد ، ولی به خاطر تزریق قطره چکانی اعتبارات تکمیل آن 10 سال به درازا کشید.
بیمارستان امام تنها بیمارستان دولتی بهشهر است که بخش های مختلف تخصصی مانند جراحی ، کودکان و اورژانس دارد ولی به علت فرسودگی تاکنون با تعمیرات سرپا نگه داشته شده است .
زمین بیمارستان جایگزین بهشهر را مرحوم موسی خان اشرفی از خیران این شهرستان اهدا کرد و هم اکنون بر اساس برآورد معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت 90 درصدی دارد .
محمدجعفر علیزاده پنجشنبه شب در نشست بررسی وضعیت این بیمارستان گفت که تمامی کارهای اصلی و زیربنایی سه طبقه اصلی انجام شده و هم اکنون در مرحله نازک کاری و نصب قرار دارد .
وی افزود : نقاشی اولیه ساختمان هم به همراه محوطه سازی انجام شد و مرداد ماه نیز محوطه آسفالت می شود و تامین آب و برق بیمارستان باید با فوریت انجام خواهد شد.
او ادامه داد : با توجه به این که زمان ساخت بیمارستان طولانی شده تلاش داریم تا با تزریق مناسب اعتبارات و تامین تجهیزات در سال جاری به بهره برداری برسد.
ساخت بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر با 160 تخت شروع شد و اکنون به 220 تخت افزایش یافته است. تغییرات اساسی هم در بخش اورژانس صورت گرفته و تعداد تخت های آن به 24 دستگاه افزایش یافت .
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که در تغییراتی که اعمال شد تلاش بر این بود تا استانداردهای جهانی مبتنی بر نگاه سازمان جهانی بهداشت در ساخت بیمارستان لحاظ شود و به همین دلیل هم در بخش اورژانس توجه خاصی صورت گرفته است .
وی افزود : در بخش زنان و زایمان هم تغییراتی در تراز استاندارد روز دنیا مانند تعریف بخش وی آی پی ، تجهیز و معاینه ، زایمان و تحویل نوزاد اعمال و 30 تخت مراقبت ویژه دیده شده است و این نگاه هم وجود داشت که بیمارستان با توجه به واقع شدن شهرستان بهشهر در مسیر شریانی ملی به عنوان یک مرکز تروما مورد استفاده قرار گیرد.
علیزاده گفت : بیمارستان اکنون به مرحله نصب تجهیزات رسیده و اعتبارات خرید تجهیزات هم تامین و ابلاغ شده و با بازدید نهایی در مرداد ماه تلاش داریم تا حتما امسال بهره برداری شود.
وی اعتبارات هزینه شده برای این بیمارستان در چند سال گذشته را 520 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که تا تجهیزات کامل و بهره برداری هزینه ساخت آن به یکهزار میلیارد ریال خواهد رسید.
بیمارستان جایگزین بهشهر که یک بیمارستان عمومی محسوب می شود دارای چهار بخش تخصصی داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان است.
این بیمارستانهمچنین دارای بخش های فوق تخصصی است .
شهرستان 168 هزار نفری بهشهر در شرق مازندران واقع است و علاوه بر تنها بیمارستان فرسوده و دولتی امام ، دارای یک بیمارستان تخصصی زنان و زایمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان خصوصی است.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.