رئیس ستاد جشنواره ملی روز مزرعه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برپایی جشنواره روز مزرعه، فراهم ساختن زمینه حضور کشاورزان پیشرو، محققان و کارشناسان اجرایی در کنار هم در داخل مزرعه است.
علی اکبر مویدی افزود: در این جشنواره 14 ایستگاه انتقال یافته ها و خدمات مشاوره ای، 80 دستاورد پژوهشی را در زمینه زراعی، باغی، فرآوری بذر، باغبانی، دام سبک و گیاهان دارویی به زبان ساده در اختیار کشاورزان قرار می دهند.
وی ادامه داد: کشاورزان تجربیات خود را با محققان و دیگر افراد به اشتراک می گذارند. همچنین در همه عرصه ها می توان یافته ای جدید را به کشاورزان داد تا افزایش و کیفیت عملکرد محصولات را شاهد باشیم.
مویدی گفت: در جشنواره روز ملی مزرعه در خراسان رضوی، نمایشگاهی از ادوات کشاورزی، سموم، روش های نوین آبیاری و آخرین فناوری های این بخش برپا شده است.
معاون آموزش و ترویج، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی گفت: روز ملی مزرعه یکی از برنامه های این سازمان است که تنها به بخش باغی و زراعی مربوط نمی شود بلکه دام، طیور، آبزیان و مسائل مرتبط با شیلات و دامپزشکی هم مشمول آن می شوند.
کاظم خاوازی افزود: برای حفظ منابع پایه آب و خاک به افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی کشاورزان نیاز است که این جشنواره کمک بسیاری به این هدف می کند. جشنواره روز مزرعه پیوست آموزشی دارد که کمک موثری به واحدهای تولیدی می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاوری خراسان رضوی نیز در این جشنواره گفت: باید به سرعت در مسیر کاهش مصرف آب حرکت کنیم. جلسات آموزشی در بالا بردن دانش کشاورزان و کاهش مصرف آب موثر است.
مجتبی مزروعی با بیان اینکه باید برای شرایط سخت خود را آماده کنیم، افزود: شرط عقل است که با آمادگی به مواجهه با مشکلات بپردازیم. مدیرانی که تکاپو و شرایط لازم برای توان انجام کار در شرایط سخت را ندارند برکنار می شوند.
نخستین جشنواره روز ملی مزرعه تا 26 تیرماه ادامه دارد.
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.