به گزارش ایرنا، مهراله رخشانی روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش تربت حیدریه به خبرنگاران اظهار داشت: در سال 97 و بر اساس برنامه ششم توسه 5 درصد از آورده خیران در هر سال به عنوان اعتبارات هزینه ای در جشنواره های آموزش و پرورش در نظر گرفته خواهد شد.
وی همچنین تاکید کرد: از آنجا اولویت اصلی ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است، امسال هفت هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه می شود.
رییس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور گفت: بخشی از سرمایه کشور در این پروژه ها هزینه شده و هیچ استفاده ای از آن نمی شود و از آنجا که این متناسب با اوضاع کشور نیست، بنا داریم هر چه سریع تر ساماندهی شوند.
وی با بیان اینکه میانگین عمر بخشی از پروژه های نیمه تمام حدود 10 سال است، باید متناسب با استانداردهای جهانی و ملی بروز رسانی شوند و به ناچار تخریب و مجددا تکمیل خواهند شد، افزود: بخش دیگری از پروزه های نیمه تمام، خیر ساز هستند که خیران آورده خود را که حدود 50 درصد است را اجرایی کرده و دولت نیز باید سهم خود را برای تکمیل پروژه ها تخصیص داده و عملیاتی کند.
رخشانی از افزایش 18 درصدی تعهد خیران در سالجاری خبر داد و گفت: پارسال خیران هشت هزار میلیارد ریال متعهد شده بودند که نیمی از انها تحقق یافته و امسال نیز بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال برای ادامه پروژه های خیر ساز متعهد شده اتد که انتطار می رود بین چهار تا پنج هزار میلیارد ریال آن عملیاتی شود.
وی در خصوص پروژه بزرگ آموزش و پرورش در دبیرستان امیر کبیر نیز اظهار داشت: پروژه ها متناسب با اعتبارات ملی و استانی تنظیم خواهد شد که مهمترین مولفه آن جانمایی و کار مطالعاتی و کارشناسی است که به آنها اعتبار تعلق گیرد.
رخشانی افزود: مسوولان شهرستان تربت حیدریه چنانچه بعد از انجام یک کار مطالعاتی و کارشناسی به این جمع بندی رسیدند که این پروژه در این مکان قابلیت اجرا دارد، نسبت به تامین اعتبار آن افدام خواهیم کرد.
وسعت زمین دبیرستان امیر کبیر با سالن والفجر در مجاورت آن حدود پنج هزار و 400 متر است که برای یک دبیرستان فنی و حرفه ای مجهز، یک مجموعه فرهنگی، سالن اجتماعات، سالن کنفرانس، فضای آموزشی، پژوهشی، کتابخانه و سلف طراحی و قبلا کار کارشناسی بر روی آن انجام شده است.
پارسال نیز توسط رییس وقت سازمان توسعه نوسازی کشور کلنگ زنی شده و قرار بود ظرف مدت 18 ماه به بهره برداری برسد که به دلیل شرایط نامساعد مالی و وضعیت اقتصادی کشور این پروژه همچنان بر زمین مانده است.
اکنون 35 هزار و 769 دانش آموز در 316 آموزشگاه و یک هزار و 666 کلاس درس و توسط دو هزار و 500 نفر معلم تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.