احمد نادری جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دراین بازدید زنان تسهیلگر شهرستان مه ولات ضمن بازدید از صندوق های اعتبارات خرد موفق در شهرستان کاشمر و همچنین پرورش دام سبک توسط اعضای صندوق، گلخانه پرورش آلوئه ورا، استفاده از پنل خورشیدی و کارگاه تولید عرقیجات گیاهی، آموزش های لازم را در این خصوص فرا گرفتند.
وی گفت: این فعالیت آموزشی ترویجی با هدف ایجاد زمینه های لازم برای افزایش آگاهی و دانش تسهیلگران زن روستایی و همچنین فراهم کردن زمینه های اشتغال و توسعه مشاغل خانگی کمک به اقتصاد خانواده و افزایش درآمد برگزار شد.
نادری با اشاره به اینکه فراگیران از نزدیک با این فعالیت ها و سرمایه لازم برای راه اندازی این مشاغل آشنا شدند تصریح کرد: تسهیلگران با شرکت در کارگاه آموزشی با خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی در حوزه تولید آشنا شدند تا با تحلیل خواسته های خود، توانایی ها واستعدادهای محیط اطرافشان بتوانند مدل کسب و کار خود را رشد و توسعه دهند.
وی تعداد زنان فعال در حوزه کسب و کارهای کشاورزی در شهرستان مه ولات را بیش از 800نفر عنوان و تاکید کرد: در حوزه اشتغال خانگی؛ سرمایه در گردش؛ توسعه ملی واشتغال روستایی از این منابع تسهیلات مناسبی پرداخت شده است.
به گفته وی فرصت های اشتغالزایی در سطح شهرستان در همه زمینه ها از جمله پرورش دام سبک وسنگین؛ گلخانه؛ پرورش زنبور و کرم ابریشم؛ پرورش قارچ؛ توسعه گیاهان دارویی و کشت گلخانه ای و صنایع تبدیلی فراهم است.
وی تاکید کرد: صاحبان کسب وکارهای کوچک ؛زنان روستایی ؛ تسهیلگران و مدیران صندوق ها، فرصت های توسعه کار را شناسایی و زمینه فعالیت و بررسی استعداد ها و پتانسیل های روستاها را فراهم می کنند.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.