بهروز آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق ها در روستاهای خلیل آباد ، نوشهر ، شیخ احمد، جناقرد ، انزاب ، ایوریق و خشکه رود از توابع اردبیل راه اندازی شده است.
وی هدف از تاسیس این صندوق ها را تقویت و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه های مختلف کشاورزی و افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد از طریق پرداخت وام های کوچک برای انجام فعالیت های در آمدزا ذکر کرد.
او همچنین بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی ، کاهش مهاجرت از روستا ، کاهش فقر و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان در روستا را از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق ها برشمرد.
آقازاده افزود: راه اندازی صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی با مشارکت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ، شورای اسلامی روستا و همکاری زنان روستایی و از محل اعتبارات داخلی صندوق کار افرینی امید صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: تشکیل این صندوق ها در اردبیل به عنوان گامی برای رفع نیاز مالی زنان روستایی می باشد و این مدیریت تمام تلاش خود را برای حمایت از این صندوق ها به کار می بندد چرا که حمایت از زنان روستایی تاثیر مستقیم در رشد و رواج کار آفرینی در منطقه داشته و می تواند گامی موثردر راستای اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.