مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، گفت: توسعه آبزی پروری و استفاده از ظرفیت‌ها در استان البرز در راستای اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانوار، دنبال می شود.

به گزارش ایلنا، لاله ضیائیان، گفت: توسعه آبزی پروری در استان به ویژه پرورش ماهی می تواند نقش بسزایی در افزایش امنیت غذایی، اشتغال ودرآمد خانوارها، ارزآوری، استفاده بهینه منابع آبی و ارتقاء بهره وری آب داشته باشد. 

ضیائیان افزود: در استان البرز ظرفیت های  نهفته‌ای برای فعالیتهای شیلاتی و ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش وجود  دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از وجود جوانان منطقه، گام‌های نویی در عرصه تولید و صادرات محصولات شیلاتی  بردارند.

وی اظهار داشت: از فرصت‌های آبزی پروری استان می‌توان به پرورش انواع آبزیان از جمله پرورش انواع ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان سردآبی، پرورش ماهیان زینتی ، پرورش گیاهان آبزی و پرورش زالو و...  اشاره کرد. که در بسیاری از موارد می توان  با استفاده از پتانسیلهای  موجود و حداقل میزان سرمایه گذاری ،  نسبت به انجام فعالیت تولیدی و اقتصادی در حوزه آبزی پروری اقدام کرد.

وی عنوان کرد: در راستای بهره‌برداری بهینه از  منابع آبی در طول سال 96 حدود 2000 تن انواع ماهی  پرورشی و حدود 12 میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده  که موجب اشتغال زایی  حدود 955 نفر به صورت مستقیم شده است.

وی یادآور شد: اگر در منابع آبی کشاورزی به خصوص استخرهای موجود اراضی کشاورزی بتوان فعالیت آبزی پروری را توسعه داد، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در نواحی روستایی و ارتقاء بهره وری آب ،  غذای سالم مورد نیاز جامعه به خصوص جامعه روستایی تامین شده و در  افزایش امنیت غذایی استان تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.