به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، حسن اکبری با اشاره به اینکه این طرح ها در زمینه پرورش ماهی زینتی، پرورش ماهی سردآبی، پرورش ماهی گرمابی و تولید بچه ماهی قزل آلا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، افزود: افتتاح و بهره برداری از این طرح ها در شهرستان های اراک، شازند، ساوه، فراهان، تفرش و زرندیه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در روستاها انجام شده و خواهد شد.
وی آبزی پروری را ساده ترین و اقتصادی ترین راه تولید پروتئین حیوانی عنوان کرد و ادامه داد: اگر در منابع آبی کشاورزی به خصوص استخرهای موجود در اراضی کشاورزی، این فعالیت را توسعه دهیم، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در نواحی روستایی که یکی از اهداف مهم مورد نظر اقتصاد مقاومتی است، غذای سالم مورد نیاز جامعه تامین شده و امنیت غذایی ارتقا می یابد .
اکبری ادامه داد: با اجرای این طرح ها همچنین ۶۵تن به ظرفیت تولید ماهی سردآبی، سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه به ظرفیت تولید بچه ماهی قزل آلا، ۲۰ تن به ظرفیت تولید ماهی گرمابی و ۲۵هزار قطعه به ظرفیت تولید ماهی زینتی در استان مرکزی افزوده می شود.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان ساخت: امروز می توان در هر هکتار استخر آبزیان پرورشی، سالانه تا هشت تن ماهی گرمابی و برای ماهیان سردابی تا ۲۵کیلوگرم در واحد سطح یعنی چیزی حدود ۲۵۰ تن در سال آبزی تولید کرد.
وی افزود: برای سال جاری تولید سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی در استان مرکزی پیش بینی شده که طبق برنامه ۲۰۰ تن این میزان ماهی، در قفس و مابقی در سایر سیستم های آبزی پروری تولید خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 728387
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.