رضوان حکیم زاده عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از منتخبان حوزه آموزش ابتدایی در خراسان رضوی افزود: کلید عدالت آموزشی در آموزش پایه های اولیه تحصیلی است.
وی با بیان اینکه معلمان مقطع ابتدایی نقش بسیار مهم در تربیت نسل آینده کشور دارند، اظهار کرد: امروز کشورهای پیشرو در دنیا بر روی آموزش های پیش از دبستان سرمایه گذاری می کنند.
وی گفت: سرمایه گذاری در این حوزه برای ما هم بسیار مهم است چرا که از دست دادن سال های حساس پیش از دبستان ما را در آینده دچار مشکل می کند.
حکیم زاده افزود: توسعه آموزش پیش دبستانی و فراگیر کردن آموزش های این دوره بویژه با تاکید بر پوشش کودکان مناطق محروم و دورافتاده با کمک دولت از برنامه های در دست اجرای این حوزه است.
وی اظهار کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت مازاد مدارس دولتی برای افزایش نرخ پوشش آموزش پیش دبستانی در دستور کار تمام استانهاست.
وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد افق های جدید پیش روی بیش از 81 هزار دانش آموز عشایری کشور هستیم، گفت: پیگیری، اجرا و عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین با کمک معلمان و مدیران مدارس ابتدایی از اولویت های مهم حوزه آموزش ابتدایی است.
حکیم زاده افزود: رقابت زدایی از جشنواره ها و برنامه های حوزه آموزش ابتدایی و ایجاد فرصت برای همه دانش آموزان به منظور تجربه کردن موفقیت از برنامه های دیگر این حوزه است.
وی اظهار کرد: توجه به نیازها، علایق و تفاوت های فردی دانش آموزان در برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی با تکیه بر کودک محوری و یادگیرنده محوری را یک امر مهم در دستیابی به موفقیت در اهداف آموزش ابتدایی می دانیم.
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی آموزش ابتدایی در این استان طی سال گذشته به بیش از 98 درصد رسید گفت: تمام طرح ها و برنامه های دوره ابتدایی به نقش بی بدیل معلمان و ارتقای سطح توانمندی آنان توجه دارد.
ابوالحسن حقیقی افزود: درس پژوهی در استان با هفت درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بود و هشت هزار و 676 معلم ابتدایی در آن مشارکت داشتند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات جابربن حیان در آموزش و پرورش اظهار کرد: این مسابقات در مسیر تکامل قرار گرفته و تلاش دارد بین یادگیری و کاربرد ارتباط ایجاد کند و در سال تحصیلی گذشته بیش از 407 هزار دانش آموز این استان را درگیر کرد.
وی گفت: نرخ پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در خراسان رضوی به 46.4 درصد رسیده و این استان در این زمینه جزو استانهای موفق است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.