سید رمضان شجاعی کیاسری روز سه شنبه در نشست شورای روابط عمومی دستگاههای عضو شورای اداری استان خراسان رضوی در مشهد افزود: آمریکا با ابزار رسانه ای و جنگ روانی در صدد سلب اعتماد عمومی از نظام جمهوری اسلامی است.
وی اظهار کرد: مسئولان روابط عمومی ادارات سربازان خط مقدم این جنگ روانی هستند که علاوه بر اطلاع رسانی از رویدادها در قالب خبر و گزارش باید اطلاعاتی را نیز تولید و به رسانه ها ارائه دهند.
وی گفت: آنان همچنین باید با استفاده از فرهیختگان و متخصصان و مصاحبه با آنها جریان سازی کنند.
شجاعی کیاسری افزود: خنثی سازی سیاست تشویش اذهان عمومی، تبلیغات و پیگیری خبر از دیگر اموری است که باید توسط مسئولان روابط عمومی دنبال شود.
وی اظهار کرد: حاصل این روند با شیوه های مختلف از جمله ارسال پیامک، موشن گرافی، اینفوگرافی، کلیپ و تهیه خبر، گزارش و مصاحبه یا راه اندازی تور رسانه ای، اعتماد سازی برای دولت و نظام است.
وی گفت: مسئولین روابط عمومی ادارات باید مانیفست و برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای کار خود و نشان دادن کار دولت داشته باشند و در این راه باید از ابداع و نوآوری نیز بهره بگیرند.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یکی از عناصری که باید در روابط عمومی ها وجود داشته باشد، آگاهی، علم و اشراف بر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور است.
علیرضا رشیدیان با اشاره به اقدامات رئیس جمهوری آمریکا و خروج یکجانبه وی از معاهده بین المللی برجام افزود: هدف اصلی از این اقدامات، ایجاد تنش بین ملت و حاکمیت ایران از طریق ناامیدسازی مردم از کارآمدی نظام است.
وی اظهار کرد: در این میان نقش و مسئولیت روابط عمومی ادارات و سازمان ها مهم و تعیین کننده است زیرا نظام جمهوری اسلامی بدون مردم معنا و مفهومی ندارد.
وی گفت: مسئولین روابط عمومی، سربازان خط مقدم جنگ روانی دشمن هستند که باید با استفاده حرفه ای از ابزارها، ابهامات و شبهات نسبت به نظام را به شکل مناسب پاسخ دهند.
رشیدیان افزود: یکی از راههایی که دشمن در این زمینه دنبال می کند دادن آدرس غلط است بطور مثال تمام مسائل و فعالیت زنان در ایران را رها کرده و فقط به ممنوعیت حضور آنها در مسابقات فوتبال می پردازد.
وی اظهار کرد: دشمن همچنین اینگونه القا می کند که دولت و نظام جمهوری اسلامی برای کنترل گرانی برنامه ای ندارد در حالی که در استان خراسان رضوی 2 یا سه جلسه تنظیم بازار در هر هفته تشکیل می شود.
وی گفت: بطور مثال هنگامی که شالیکاران اعلام کردند کاشت برنج آنها دچار مشکل شده است پنج هزار تن برنج وارد این استان شد.
استاندار خراسان رضوی همچنین ایجاد ارتباط مناسب بین مدیران، کارکنان و مردم، سنجش انتظارات مخاطبین سازمان های متبوع و انتقال آن به مدیران عالی را از دیگر وظایف روابط عمومی ها دانست.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.