به گزارش ایرنا، سردار قادر کریمی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه افزود: در اغلب تجمعات مردمی که در اعتراض به عملکرد موسسات مالی شکل گرفته، مشکل عمده ما آن است که معمولا مسوولان مربوطه در جمع مردم حضور پیدا نمی کنند و هر چند وظیفه نداریم در چنین شرایطی پاسخگوی مردم باشیم، اما این همکاران ما هستند که باید به آرام کردن مردم و پاسخگویی بپردازند.
وی همچنین برخی مسوولان را ' فاقد بصیرت ' که از مسیر حرکت انقلاب جامانده اند توصیف و از شیوه فکری آن ها انتقاد کرد و اظهار داشت: در همین اعتراضات صنفی اخیر بازاریان تهران، همین تیپ های فکری گفتند مردم نسبت به نظام برگشته اند و می خواهند انقلاب کنند و حال آنکه در قبال جمعیت 15 میلیون نفری تهران، چهار هزار نفر نمی تواننند حرکتی علیه نظام انجام بدهند.
کریمی افزود: واقعیت آن است که مردم هنوز به انقلاب و مسوولان نظام اسلامی وفاردار هستند، اما در عین نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی نگران وضع موجود می باشند و این وظیفه مسوولان است تا هم با کلام ملایم و هم در عمل مردم را نسبت به آینده بهتر امیدوار سازمند.
وی در ادامه از تشکیل مثلث آمریکایی، اسراییلی و عربی به عنوان شیوه جدید استکبار برای به زانو در آوردن نظام اسلامی یاد کرد و گفت: آن ها سال هاست که به دنبال برنامه ریزی هستند تا جلوی برپایی جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی توسط مردم ایران را بگیرند.
کریمی افزود: آنها برای موفقیت خود شیوه فشار اقتصادی از طریق اجرای تحریم ها را در پیش گرفته اند و تنها راه موفقیت ما در قبال این رفتار، اولا بی اعتمادی به دولت آمریکا و مقاومت در مقابل کارشکنی های این دولت است و دوم اینکه باید اقتصاد خود را از وابستگی به نفت برهانیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در شرایط خطیر کنونی، تحقق و حفظ امنیت نیاز اصلی کشور است و کلیه دستگاه ها موظف هستند برای ارتقای این مهم لحظه ای درنگ نورزند.
درد ناامنی درمان پذیر نیست
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز با بیان اینکه هر درد جسمی قابل درمان است، اما درد ناامنی درمان پذیر نمی باشد، گفت: اینکه امروز می توانیم ادعا کنیم کشور ما جزیره ثبات و آرامش است و بر این اساس امنیت و احساس امنیتی که امروز در سراسر کشور ما حاکم شده، مرهون خون شهدا، تدبیر مسوولان و به خصوص نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است.
احمدعلی موهبتی افزود: تا روزی که مسوولان، مردم و رهبری همه در کنار هم باشیم، همچنان سایه این امنیت بر کشور گسترده خواهد بود و آمریکا و سایر قدرت ها هیچ آسیبی به این نظام وارد نخواهند کرد.
وی رمز موفقیت مسوولان و به خصوص نیروی انتظامی را در ایجاد حس آرامش در مواجه مردم با آن ها دانست و اظهار داشت: هر گاه مردم چشمشان به مامور نیروی انتظامی افتاد و احساس ترس کردند، آنجا نیروی انتظامی خوب عمل نکرده و باید به جستجوی اشکال در خود بپردازد و هر گاه مردم با دیدن ماموران نیروی انتظامی نترسیده و احساس آرامش کردند، اینجا نقطه نخست موفقیت این عزیزان است.
نیروی انتظامی یکی از مولفه های اقتدار نظام است
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از مولفه های اقتدار نظام، نیروهای مسلح هستند و در حوزه داخلی و درون مرزی، نیروی انتظامی مبین این اقتدار می باشد.
سعید باستانی افزود: از این روی باید دقت کنیم تا چه در حوزه نرم افزاری و چه در حوزه سخت افزاری، لطمه ای به مولفه های اقتدار کشور وارد نشود.
وی رمز موفقیت مدیران را در 2 عامل توان مدیریتی خود مدیر و دوم مجموعه مدیران و تعامل آنها با مدیر دانست و اظهارداشت: چرخش نخبگان و جابجایی مدیران را به فال نیک می گیریم و هر مدیری که به منطقه ما می آید باید بداند وارد شهرستانی شده که شهروندانش، ولایت مدار و مطالبه گر هستند.
دشمنان در تلاش برای ضربه زدن به نظام هستند
امام جمعه تربت حیدریه نیز گفت: مجموعه نیروهای مسلح ما اعم از نظامی و انتظامی خوب می درخشند و ما باید قدردان زحمات شبانه روزی آن ها باشیم.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: از فردای پیروی انقلاب اسلامی در ایران و به خصوص شهر تربت حیدریه دشمنان ما به اشکال مختلف در تلاش بودند تا به اشکال مختلف به نظام و مردم ضربه وارد کنند.
وی گفت: آنها بعد از اینکه از جنگ تحمیلی چیزی عایدشان نشد، امروز با حربه اقتصادی کمر به نابودی انقلاب ما بسته اند و در این شرایط کنونی باید همه باید با وحدت، اتحاد، انسجام و یکدلی در مقابل زیادی خواهی های آمریکا بایستیم.
در این آیین از زحمات سرهنگ اکبر آقابیگی فرمانده سابق نیروی انتظامی تربت حیدریه تقدیر و سرهنگ علی اکبر کیانی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی این شهرستان معرفی شد.
سرهنگ آقابیگی اکنون فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مشهد می باشد و سرهنگ کیانی نیز پیشتر فرمانده انتظامی شهرستان گناباد بود.
فرماندهی انتظامی شهرستان تربت حیدریه شامل دو کلانتری، هفت پاسگاه شهری و دو پاسگاه پلیس راه می باشد.
پاسگاه بازرسی پلیس راه شهید شیردل کامه با هدف بازرسی خودروهای عبوری به منظور کنترل تردد اتباع خارجی، کشف مواد مخدر و اموال مسروقه و جلوگیری از قاچاق کالا، ایجاد شده است.
روزانه بالغ بر 10 هزار دستگاه خودرو از این پاسگاه عبور می کنند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.