به گزارش روز شنبه ایرنا، حمدالله کریمی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: روند صعودی قیمت خودرو به نحوی است که اگر افزایش قیمت ها ادامه یابد حتی خانوارها با سطح درآمد متوسط نیز توان مالی لازم را برای خرید خودرو نخواهند داشت.
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی علاوه بر مردم؛ این انتظار وجود دارد که تولید کنندگان نیز کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا دهند از طرفی با قیمت منطقی محصولات را به بازار ارائه کنند.
کریمی اضافه کرد: باید پذیرفت در حال حاضر مردم از وضعیت بازار خودرو رضایت ندارند چرا که قیمت ها گران شده این در حالی است که در شرایطی که دشمنان علیه اقتصاد کشور کارشکنی می کنند باید تولیدکنندگان با حداکثر توان خود محصولات مورد نیاز بازار را تامین کنند.
وی یادآور شد: اینکه خودروسازان اقدام جدی برای تنظیم بازار انجام نمی دهند غیرقابل پذیرش است و حتی وضعیت به نحوی است که خودروسازان داخلی برای گرانی خودرو چراغ سبز نشان می دهند.
کریمی گفت: خودروسازان بجای تمرکز برای افزایش قیمت ها تلاش کنند با اعمال مدیریت صحیح و کاهش بهای تمام شده خودرو مورد نیاز بازار را تامین کنند.
به گزارش ایرنا، بازار خودروی کشور در هفته های گذشته روزهای پرالتهابی را تجربه کرد که همچنان ادامه دارد؛ درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت محصولاتشان که در نهایت با حداکثر متوسط افزایش قیمت 7.18 درصد، 7.01 درصد و 5.62 درصدی به ترتیب برای محصولات ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو برای خودروهای کمتر از 45 میلیون تومانی مورد تایید مرکز ملی رقابت قرار گرفت، بخشی از سلسله مسایلی بود که آشفته بازار قیمتی خودرو را رقم زد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.