دکتر محمد بخشی محبی، سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی بالاترین آمار مربوط به پرونده های توهین را در کشور به خود اختصاص داده است، و حال آنکه در استان های دیگر سرقت رتبه اول را دارد.
وی خاطرنشان کرد: 10 جرم رایج در استان خراسان رضوی به ترتیب فراوانی شامل توهین، سرقت، ضرب و جرح عمدی، تصادف، تهدید، رانندگی بدون گواهینامه، تخریب، کلاهبرداری، خیانت در امانت و افترا است.
وی با بیان اینکه توهین جزو جرایم خشن محسوب می شود، اظهار کرد: چهار جرم خشن شامل توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید و تخریب است.
وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال 35 هزار پرونده مربوط به 10 جرم رایج در خراسان رضوی ثبت شده که توهین با 12 هزار و 560 مورد بیشترین فراوانی را داشته است.
بخشی محبی تاکید کرد: جای تاسف است که شهروندان به راحتی به یکدیگر توهین می کنند و گذشت بین مردم کاهش و پرخاشگری افزایش یافته که باید این مسائل آسیب شناسی شود.
وی افزود: این در حالی است که تنها 15 درصد از پرونده های مرتبط با توهین در استان خراسان رضوی به کیفرخواست می رسد و بقیه حل و فصل می شود.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور پیشگیری از وقوع جرم گفت: علاوه بر اقدامات فرهنگی و اجتماعی در حال انجام، قوه قضاییه نیز در سالهای اخیر برای پیشگیری از جرایم خشن اقدامات بازدارنده ای مانند رسیدگی ویژه به این جرایم را در حال اجرا دارد.
5132/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.