به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یکشنبه در آیین افتتاح این پایگاه ها اظهار کرد: اینکه 'مدرسه تعطیل می شود ولی تعلیم و تربیت تعطیل نمی شود' یک شعار همیشگی در آموزش و پرورش است و همه فارغ از فعالیت های اجباری و شغلی ، زمان های مناسبی برای انجام فعالیت غیررسمی داریم.
قاسمعلی خدابنده گفت: اگر تربیت غیررسمی برای دانش آموزان با برنامه ریزی دقیق همراه باشد چه بسا که تاثیر آن بر این قشر از تربیت رسمی بیشتر باشد چرا که این گونه فعالیت ها اختیاری بوده و عموما با علاقه بیشتری دنبال می شود.
وی گفت: امسال شعار پایگاه های اوقات فراغت 'هر دانش آموز، یک مهارت' است و این شعار در راستای حمایت از کالای ایرانی مطرح شده است.
وی ادامه داد: باور بر این است وقتی دانش آموز مهارتی را آموخته و با سختی آن آشنا می شود ارزش و اهمیت استفاده از کالای تولید شده از آن فعالیت را بهتر و بیشتر درک می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر استفاده مطلوب از فرصت غنی سازی اوقات فراغت، گفت: اگر برای زمانی که در اختیار دانش آموزان است، درست برنامه ریزی نشود هم وقت آنان به هدر رفته و هم ممکن است به ایجاد برخی از آسیب های اجتماعی منجر شود.
خدابنده تاکید کرد: پایگاه های اوقات فراغت باعث کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از تبعات این موضوع می شود همچنین به دانش آموزان کمک می کند برای ورد به جامعه مهارت های لازم را بیاموزند.
استان خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار دانش آموز حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.