به گزارش روز یکشنبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، سیداحسان ملیحی در نشست آموزشی نحوه اجرای دستورالعمل میزخدمت در مشهد گفت: در این راستا ایجاد زیرساختهای دولت الکترونیک از جمله اقدامات مهم و اساسی است.
وی افزود: راه اندازی میز خدمت برای ارائه خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی نیست و صرفا برای ارباب رجوعی که به هر دلیلی امکان استفاده از شبکه الکترونیکی را ندارند، جنبه اپراتوری دارد.
او تصریح کرد: میز خدمت برای خدمات دستگاههای دولتی به یکدیگر و همچنین برخی فعالیتهای آموزش، نظارت و ارزیابی، فعالیتهای راهبردی، برنامه ریزی و درمان مصداق پیدا نمی کند.
ساختار اداری میز خدمت در پی تصویب 'منشور حقوق شهروندی' در 28 اسفند 1395 و صدور بخشنامه مورخه یکم خرداد 1397 نهاد ریاست جمهوری، راه اندازی شده است.
در این چهارچوب دستگاههای اجرایی مکلفند تنها از طریق میز خدمات الکترونیکی درخواست های مراجعان را پذیرش و خدمات لازم را به آنها ارائه کنند.
تا قبل از مهیا شدن زیرساختهای الکترونیکی، میز خدمت به صورت حضوری در طبقه نخست یا در دسترس ترین مکان مراجعان هر دستگاهی مستقر می شود تا ارباب رجوع را پذیرش کرده و حتی المقدور در همان مکان از طریق فرایندهای تجمیع شده در میز خدمت درخواستهای مراجعان پذیرش و خدمات لازم به آنها ارائه شود و ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از 'میز خدمت' ممنوع بوده و نقض مقررات محسوب می شود.
از ابتدای تیرماه امسال میز خدمت در 70 دستگاه اداری خراسان رضوی راه اندازی شده است.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.