به گزارش ایرنا رضا جمشیدی شنبه شب در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: از این میزان پنج هزار و 920 میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای بود که 73 درصد از آن تاکنون تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: همچنین از کل اعتبارات استان، 13 هزار و 750 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی بود که تاکنون پنج هزار و 250 میلیارد ریال آن معادل 38 درصد تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی اعتبارات تخصیص یافته نقدی در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیست تا بین ادارات استان توزیع شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: از محل اعتبارات اسناد خزانه اسلامی، 467 طرح به مبلغ یکهزار و 630 میلیارد ریال در استان معرفی شده که تاکنون از این تعداد، 254 طرح تخصیص اعتبار داشته اما هنوز 213 طرح دیگر به مبلغ 830 میلیارد ریال هیچ تخصیصی نداشته است.
جمشیدی افزود: دستگاه های اجرایی خراسان رضوی تا نیمه بهمن ماه جاری مهلت دارند تا نسبت به گرفتن اعتبارات طرح های باقیمانده اقدام کنند.
وی ادامه داد: در قانون کشور برای اوراق تسویه به منظور انجام تهاتر برای رفع بدهی های دولت، 15 هزار میلیارد ریال برای امسال پیش بینی شده که از این میزان امکان پرداخت 10 هزار میلیارد ریال وجود دارد و سهم خراسان رضوی از این مقدار، 550 میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: تاکنون دستگاه های اجرایی خراسان رضوی از طریق ثبت نام در سامانه مورد نظر برای دریافت اوراق تسویه، 380 میلیارد ریال از سهم استان را جذب کرده اند و آخرین مهلت برای جذب باقی اعتبارات، 11 بهمن ماه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با اشاره به ماده قانونی، حقوق شهروندی در نظام اداری به منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری پاسخگو گفت: ماده 17 این مصوبه اشاره به راه اندازی میز خدمت و میز الکترونیکی در همه دستگاه های اجرایی دارد تا پاسخگوی ارباب رجوع باشند.
جمشیدی اظهار کرد: آخرین مهلت برای راه اندازی میز خدمت الکترونیکی و حضوری در دستگاه های اجرایی مشمول ماده 17 قانون حقوق شهروندی در نظام اداری، 15 بهمن ماه است و باید دستگاه ها تا تاریخ مذکور گزارش اقدامات خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه دهند.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.