حجت الاسلام احمد مازنی روز شنبه در حاشیه بازدید از معدن فیروزه شهرستان فیروزه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه بودجه کشور 10بخش تعریف شده که یکی از این بخشها حوزه فرهنگ است و اولویت ما در اجلاس سوم مجلس دهم افزایش بودجه فرهنگی کشور است.
وی با بیان اینکه بخش اعظم بودجه کشور صرف هزینه های جاری و حقوق کارکنان می شود اظهار کرد: توزیع و تخصیص بودجه ها بر عهده سازمان برنامه و بودجه است و در مجلس اعتبارات دستگاهها و برنامه ها در بودجه سالیانه تصویب و بر آن نظارت می شود.
وی گفت: طرح قانون خط مشی و اداره و نظارت بر صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است که در این قانون نظارت سه قوه بر سازمان صدا و سیما تقویت شده و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود.
حجت الاسلام مازنی افزود: در سال جاری اغلب موسسات فرهنگی ذیل دستگاههای رسمی از قبیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفتند ضمن اینکه اعتبارت نیز مستقیم به موسسات فرهنگی داده نمی شود.
وی اظهار کرد: اگر نتوانیم بین سرمایه های انسانی و اقتصادی ارتباط برقرار کنیم این سرمایه ها به هدر خواهد رفت.
وی گفت: اقداماتی برای ثبت سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) به نیشابور به عنوان روز ملی خراسان انجام شده است و یکی از اهداف سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به نیشابور و فیروزه آشنایی بیشتر با این رویداد است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ثبت این رویداد به عنوان روز ملی جزو اولویتهاست و نیازمند پیگیری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان نیشابور و فیروزه می باشد.
وی با تاکید بر تقویت حوزه گردشگری معدن فیروزه اظهار کرد: در این بخش نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف اقتصادی، امنیتی و فرهنگی مربوط به این حوزه هستیم تا از این نعمت بزرگ به خوبی بهره ببریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از اعضای این کمیسیون امروز از باغ تاریخی نشاط در شهرستان فیروزه و معدن فیروزه در این شهرستان بازدید کردند.
شهرستان 42 هزار نفری فیروزه در 152 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.