استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای مبنی بر دعوت عموم مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس نوشت: روز قدس روز اسلام، روز برادری و اتحاد، زمان عدالتخواهی و آزادگی و روز تمام انسانهای آزاده دنیا است که در برابر ظلم می ایستند و سر تعظیم فرود نمی آورند. آنگونه که قدس شریف و ملت آزاده فلسطین بعد از حدود هفت دهه اشغال ددمنشانه همچنان استوار ایستاده و مردمان این دیار با سنگ و دستهای خالی انتفاضه هایی را رقم زدند که طی این دهه ها روز به روز بر قدرت و قوت آن افزوده شده و افسانه قدرت پوشالی صهیونیست را درهم شکسته و تا آزادی فلسطین و نابودی این رژیم غاصب هم آرام نمی گیرند.
علیرضا رشیدیان افزود: روز قدس نماد وحدت آفرین و یادگاری مانا از بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روشن ماندن مشعل انتفاضه این ملت علیه اسرائیل غاصب و اشغال فلسطین و قدس شریف حریم مقربان، صلحا و سرزمین ادیان الهی است.
وی ادامه داد: روز قدس اینک به یمن بینش عمیق و نگاه آرمانخواهانه و آینده نگرانه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر لزوم وحدت و یکپارچگی جهان اسلام تبدیل به مظهر اتحاد امت های اسلامی و انسجام مشتهای گره کرده و فریادهای رسای آزادی و آزادیخواهی از یوغ ددمنشان خبیث شده است. امام خمینی (ره) روز قدس را روز هشدار به همه ابرقدرتها اعلام کردند تا بدانند که اسلام دیگر تحت سیطره آنان و عمال خبیث شان واقع نخواهد شد.
استاندار خراسان رضوی افزود: استکبار و صهیونیست بدانند مسلمانان هرگز از آرمان آزادی سرزمین‌ فلسطین کوتاه نخواهند آمد و نمود آن را در روز قدس امسال خواهد دید که اراده عظیم این ملت در برگزاری راهپیمایی باشکوه و وحدتبخش تجلی می یابد ومردم روزه دار خراسان رضوی چون گذشته با تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای با گامهایی استوار و عزمی راسخ همدوش ملت ایران و سایر مسلمانان و مردم آزاده جهان حماسه ای بی نظیر رقم خواهند زد و روزی بی نظیر از اعلام انزجار از غاصبان سرزمین قدس و تداوم حمایتها از قیام ملت فلسطین را به نمایش می گذارند.
تولیت آستان قدس رضوی در پیامی برای دعوت به راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امروز شاهدیم از یک سو صهیونیستها در فضای سکوت نهادهای بین‌المللی و با حمایت سردمداران آمریکا همچنان بر جنایت در سرزمینهای اشغالی مداومت می ورزند و حتی از کشتار زنان و کودکان و امدادگران نیز ابایی ندارند. از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا با همراهی برخی سران مرتجع منطقه درصدد تحمیل معامله قرن برای اضمحلال آرمان قدس شریف و حذف هویت فلسطینی هستند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه در چنین شرایطی حضور گسترده و یکپارچه امت اسلامی در صحنه موجب ناکامی این ظلم تاریخی و نقشه شیطانی خواهد شد افزود: در جهت اجرای منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان و آزادیخواهان جهان و ایران به ‌ویژه علمای اعلام، اساتید محترم حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان عزیز و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جوانان و نوجوانان عزیز دعوت می‌ کنم با شرکت گسترده در راهپیمایی باشکوه روز قدس دیگر بار اوج اقتدار و همگرایی امت اسلامی را در دفاع از قبله اول مسلمین به نمایش بگذارند و موجبات شادمانی وجود مطهر و مقدس امام عصر(عج) را فراهم آورند.

* دشمنان به کمرنگ شدن روز قدس چشم دوخته اند
اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در بیانیه خود آورده است: اکنون که تشنگان حقیقت در پرتو رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی با مردمسالاری دینی بیش از پیش آشنا شده و بارقه های امید هویدا شده است متاسفانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در اقدامی نابخردانه به انتقال سفارت خویش به قدس شریف اقدام و خشم و نفرت مسلمانان آزاده را برانگیخته است. از سوی دیگر ناآگاهانی در داخل کشور نیز به کمرنگ شدن راهپیمایی روز جهانی قدس چشم دوخته و در رهگذر آن کمرنگ شدن شعارهای اصیل انقلاب را دنبال می کنند.
این بیانیه می افزاید: ضمن پایبندی به آرمانهای امام(ره) و پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با گامهای استوار در راهپیمایی با صلابت و دشمن شکن روز جهانی قدس شرکت می کنیم و با حضور خویش شکوه و عظمت امت اسلامی و پایبندی به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش می گذاریم.

* قدس نماد مقاومت است
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در بیانیه خود آورده است: امام خمینی(ره) آزادی قبله اول مسلمانان را نه تنها یک هدف بلکه نمادی از مقاومت، ایثار و استکبارستیزی در برابر مستکبران و زورگویانی می دانست که با ددمنشی، چپاول و زورگویی قصد داشتند خود را حاکمان همه دنیا بدانند ولی اندیشه امام(ره) این تفکر خام و پوشالی را از بین برد.
این بیانیه ادامه داده است: جمعه آخر ماه مبارک رمضان نمادی است که محور آن قدس و قبله نخست مسلمانان جهان است و مردم آواره فلسطین به وطن اصلی خود باز خواهند گشت و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند به فضل الهی رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.

* روز قدس روز خروش علیه استکبار است
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم در بیانیه ای اعلام کرد: روز قدس روز خروش جهان اسلام علیه جهان استکبار، زورگویان و زیاده خواهان است. به تأسی از مقام عظمای ولایت از تمامی مظلومان عالم اعلام حمایت می کنیم. این وعده الهی است که زمین به صالحان خواهد رسید.
حجت الاسلام علی مظفری افزود: مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی با هدف تجدید میثاق با آرمانهای امام(ره) و شهدا در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و یک بار دیگر با مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان تجدید بیعت خواهند نمود و اعلام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین، یمن و بحرین را نشان می دهند.

* روز قدس تجلیگاه اراده مسلمانان علیه زیاده خواهی استکبار
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در بیانیه ای نوشت: بنیانگذاری روز جهانی قدس توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تدبیری هوشمندانه برای احیا وحدت ملل اسلامی علیه استکبار و عمال آن بوده است و امروز که دامنه دست درازیهای جبهه باطل در سرزمینهای اسلامی گسترده تر از هر زمان دیگری است حضور باشکوه در راهپیمایی عظیم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان می تواند تجلیگاه اراده مسلمین علیه زیاده ‌خواهی آنان باشد.
قاسمعلی خدابنده افزود: معلمان، دانش آموزان و اولیا نوعدوست خراسان رضوی همگام با ملت شریف ایران و تمام مسلمانان آزادیخواه جهان در این آیین مهم و راهبردی شرکت خواهند داشت تا نشان دهند این مسیر نورانی را که نیکان و نیاکان این سرزمین آغاز کرده اند ادامه خواهند داد و تا برافراشتن پرچم مقدس اسلام بر بلندای مسجد الاقصی از پای نخواهند نشست.

* تا بازگرداندن حقوق مردم فلسطین از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم
در بیانیه اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی هم آمده است: امروز جهان اسلام شاهد مظلومیت ملت بی پناه فلسطین است که همه روزه مورد هجوم وحشیانه جنایتکاران رژیم صهیونیستی قرار می گیرند. در این شرایط مدعیان دروغین حقوق بشر و حامیان اصلی رژیم غاصب صهیونیستی در سکوتی مرگبار بسر می برند ولی ملت آگاه ایران با امید به وعده الهی و توکل به او، تحت رهبری مقام معظم رهبری با عزمی راسخ و محکم از اسلام ناب محمدی تا بازگرداندن کامل حقوق مردم مظلوم فلسطین و پاکسازی منطقه از جنایتکاران تروریست از هیچ تلاش و حمایتی دریغ نخواهند کرد.
این بیانیه می افزاید: در آخرین جمعه رمضان و در آستانه روز قدس فعالان عرصه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در کنار آحاد مردم در راهپیمایی این روز شرکت و ضمن تجدید بیعت با آرمانهای والای امام خمینی(ره)، شهدای مقاومت بویژه مدافعان حرم و رهبر معظم انقلاب اسلامی همبستگی و حمایت خود را از مقاومت و پایداری مردم مسلمان و مظلوم فلسطین تا آزادسازی سرزمین قدس شریف اعلام می ‌کنند.

* روز قدس اقامه بزرگترین معروف است
ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر خراسان رضوی هم در بیانیه خود آورده است: اسلام با 'بی تفاوتی' مخالف است وقتی کودکان، نوجوانان و جوانان، زنان و مردان فلسطینی در مرکز ظلم و ستم اهریمنی صهیونیستها قراردارند و هر از چندگاهی بر اثر حمله مستقیم و غیرمستقیم دژخیمان خبرناگوار شهادت و تجاوزی تازه به گوشمان می رسد بی تفاوت نشستن و نگاه کردن به این معرکه پوشالی عاقلانه نیست و امام(ره) یادآوری هرساله اهمیت قدس را بر مبنای مقابله با بی تفاوتی برنامه ریزی کرده اند.
بیانیه ادامه داده است: بدون شک بی تفاوت نبودن، آزادگی و مسئولیت پذیری از جمله ارکانی است که اسلام را زنده و پویا نگه می دارد و دشمنان همواره سعی کرده اند با استفاده از ابزارها و شیوه های مختلف به این رکنها ضربه وارد کنند. ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از عموم آزادگان دعوت می کند در راهپیمایی جهانی روز قدس که اقامه بزرگترین معروف یعنی حفظ نظام اسلامی است شرکت نمایند.
اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس از جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان دعوت ‏کرد تا با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس از مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی ‏حمایت کنند.‏
راهپیمایی روز جهانی قدس فردا همزمان با سراسر کشور در همه شهرستانهای خراسان رضوی برگزار می شود. این راهپیمایی در مشهد نیز ساعت 10 از میدان 15 خرداد به سمت حرم امام رضا(ع) برگزار می شود.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.