سیدحمیدرضا جوادی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصرف بالای هندوانه در ماه مبارک رمضان و کاهش واردات آن از دیگر استانها، در هفته های اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت این میوه در بازار استان بودیم.
وی با بیان اینکه اصل بالا بودن تقاضا و پایین بودن عرضه عامل اصلی گرانی هندوانه در استان است، افزود: تا پایان این هفته با وارد شدن محموله های هندوانه، شاهد پایین آمدن دوباره قیمت این میوه در بازار خواهیم بود.
وی بیان کرد: با وارد شدن محموله های این میوه و تعادل در بازار، هندوانه به قیمت گذشته به ازای کیلویی 6 تا 7 هزار ریال عرضه می شود.
وی در خصوص تولید هندوانه در استان نیز اظهار کرد: محصول هندوانه تولیدی استان هنوز برداشت نشده است و از سه هفته آینده برداشت محصول در استان آغاز می شود که این مساله نیز موجب کاهش بیشتر قیمت این میوه در بازار خواهد شد.
از ابتدای ماه مبارک رمضان با رشد صعودی قیمت هندوانه، این میوه به ازای هر کیلوگرم تا 30 هزار ریال نیز در بازار خرید و فروش شده است.
هم اکنون بیش از 19 هزار هکتار جالیز در خراسان ‌رضوی زیر کشت هندوانه است که میانگین برداشت محصول از هر هکتار در این استان 22 تن هندوانه است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.