علی رسولیان روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون قیمت تخم مرغ در خراسان رضوی تعدیل و کاهش یافته و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد بطوری که حجم کنونی تولید و ذخیره آن در استان مازاد بر مصرف است.
وی ادامه داد: بیماری آنفلوانزای مرغی در خراسان رضوی خسارت و مشکل جدی ایجاد نکرد اما رشد بیش از حد قیمت تخم مرغ در این استان بخاطر پوشش کسری ناشی از تلفات فراگیر بیماری آنفلوانزای مرغی در نیمی از استانهای کشور به ‌ویژه تهران رخ داد.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: روزانه بطور میانگین 300 تن تخم ‌مرغ در این استان تولید می‌شود که حدود دو برابر نیاز مصرفی است. طی این مدت روزانه رقمی معادل 200 تن تخم مرغ از خراسان رضوی خارج ‌شد.
وی به اقدامات برای مهار قیمت تخم مرغ نیز اشاره و بیان کرد: با فعالیت سوی اتحادیه مرغداران تخمگذار و ستاد تنظیم بازار، نظارت جدی بر بازار و بازرسی از واحدهای تولیدی برای جلوگیری از احتکار این محصول قیمت تخم مرغ طی مدت کوتاهی به زیر 60 هزار ریال کاهش یافت.
رسولیان بر نبود هیچگونه کمبود در خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: هم‌اکنون تولید تخم مرغ در استان بیش از میزان مصرف است و دولت هم واردات مناسبی از این کالا انجام داده که در صورت نیاز وارد بازار می‌شود.
روزانه 190 تن تخم مرغ در خراسان رضوی مصرف می شود. 100 تن از این میزان مصرف شهر مشهد است. قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ طی هفته های اخیر در خراسان رضوی تا 85 هزار ریال افزایش یافت.
241 واحد تولیدی با یک میلیون مرغ تخمگذار در خراسان رضوی فعالیت دارند. این استان با تولید سالانه 110 هزار تن تخم مرغ رتبه دوم تولید و نیز رتبه دوم صادرات این محصول را در ایران دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار:
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.