سیدجواد حسینی، پنجشنبه در دیدار اعضای پارلمان مشورتی جوانان سبزوار با اشاره به اینکه توسعه پایدار با مشارکت جوانان محقق می شود، افزود: این پارلمان مشارکتی واقعی، نظام مند و مستمر است تا از ظرفیت و مشورت جوانان در تصمیم گیری ها استفاده شود.
وی تصریح کرد: مشارکت هدفمند جوانان در عرصه های تصمیم سازی، تصمیم گیری و هویت بخشی از اهداف تشکیل پارلمان مشورتی جوانان در شهرهای خراسان رضوی است.
وی با اشاره به اینکه مردم و جوانان باید از عملکرد دولت مطلع باشند، گفت: خط قرمز پارلمان مشورتی جوانان، سیاسی شدن آنهاست و این پارلمان علاوه بر افزایش آگاهی جوانان، فاصله دولت و ملت را کاهش می دهد.
حسینی با اشاره به لزوم مشارکت واقعی، نظام مند و مستمر مردم در قالب تشکلات اظهار داشت: تشکل های غیردولتی استان از 540 مورد سال 94 به هزار و 172تشکل در سال جاری افزایش یافته که بیانگر رشد 117 درصدی است.
وی با اشاره به نقش موثر گروهها و تشکلهای غیردولتی در جامعه افزود: با فعالیت 12تشکل در حاشیه شهر مشهد 10 درصد جرایم خشن در این مناطق در سال گذشته کاهش یافته است.
حسینی با اشاره به کارکردهای پارلمان مشورتی جوانان، گفت: اعضای این پارلمان در کنار مشاوران دستگاههای اجرایی، می توانند همچون شورای برنامه ریزی و توسعه برای خود کارگروه ایجاد کرده و به عنوان مشاور کارگروههای اصلی هر شهرستان در شناسایی آسیب ها و ارائه راهکار همکاری کنند.
96 نفر عضو پارلمان مشورتی جوانان سبزوار هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
5132/8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.