استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از محمد مقدوری در نشست شورای حفاظت از منابع آب خراسان رضوی و کارگروه سازگاری با کم آبی استان، تدوین سند آب خراسان رضوی را از دیگر اقدامات برجسته در این بخش ذکر کرد.
وی به تغییر اقلیم و کاهش نزولات جوی طی سالهای اخیر اشاره و تاکید کرد: موضوعات اجتماعی و چالشهای مسئله آب را نمی ‌توان نادیده گرفت و سیاستگذاریها در این حوزه باید با توجه به موضوعات اجتماعی انجام گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در سال 97 تشکیل شده و با دید مشترکی که هم اکنون شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان در بحث سازگاری با کم آبی دارند انتظار می رود برنامه هایی کاربردی و کارشناسی مصوب و عملیاتی شود.
وی ادامه داد: باید میزان مصرف آب استان در بخشهای مختلف احصا شود تا به عددی واحد دست یافت و بر همان اساس برنامه ریزی و هدف گذاریها انجام گیرد. باید علاوه بر تهیه گزارش مصرف آب در بخش شرب، مصارف در حوزه های صنعت، بهداشت و کشاورزی و اقدامات انجام شده نیز ارائه شود تا برنامه ای مدون و همه جانبه با تعیین سرفصل و وظائف مشخص تدوین شود.
مقدوری همچنین بر لزوم تهیه گزارشی از آخرین وضعیت دشتهای استان به ویژه دشتهای بحرانی استان و ارائه آن به کارگروه تاکید کرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.