امید جهانخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان واردات کالا به خراسان رضوی در فروردین ماه پارسال 26 هزار تن به ارزش 21 میلیون دلار بود.
وی اقلام عمده وارداتی طی فروردین امسال را پنبه، واگنهای باز، سولفات آمونیوم، برنج و شیرخشک اعلام و بیان کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان و پاکستان وارد خراسان رضوی شد.
ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: میزان صادرات از گمرکات استان نیز فروردین امسال 175 هزار تن کالا به ارزش 117 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن 13.2 درصد و در ارزش 29 درصد رشد یافت.
وی گفت: از کل ارزش صادرات غیرنفتی فروردین امسال 857 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و هفت میلیون و 338 هزار دلار از محل بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون انجام گرفت.
او عمده کالاهای صادراتی از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی را زعفران، سیب تازه، روغنهای سبک و فرآورده ها، کفپوش و مواد نسجی ذکر و بیان کرد: کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، عراق و قزاقستان بودند.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد. کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند. مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.