به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان در برنامه اینستاگرامی که عصر چهارشنبه پخش شد، افزود: حجت الاسلام و المسلمین روحانی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به همراه اعضای هیات دولت به خراسان رضوی سفر کردند و در این سفر پروژه هایی به بهره برداری رسید و اجرای پروژه هایی نیز در جهت رفع مشکلات استان مصوب شد.
وی اظهار کرد: اختصاص 432 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی، 402 میلیارد تومان در حوزه منابع آب، 410 میلیارد تومان در حوزه عمران و توسعه شهری، 372 میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل، 242 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان از جمله مصوبات سفر اخیر رئیس جمهوری به خراسان رضوی بود.
وی تخصیص 242 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان، 89 میلیارد تومان در حوزه ورزش و جوانان، 34میلیارد تومان در حوزه فرهنگ و گردشگری، 15 میلیارد تومان در حوزه آموزش عالی، 20 میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش، 37 میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن و تجارت استان را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری برشمرد.
رشیدیان گفت: در این سفر مقرر شد برای افزایش بهره وری آب 40 میلیارد تومان به احیای قنوات استان اختصاص یابد.
وی افزود: همچنین در این سفر تفاهم نامه ای با کمیته امداد برای اشتغالزایی 15 هزار مددجو با اعتبار 100 میلیارد تومان به امضا رسید.
وی اظهار کرد: در سفر مزبور مقرر شد، بانک ملی منابع مالی 50 طرح با اعتبار هزار میلیارد تومان در حوزه توسعه طرحهای اقتصادی و حمل و نقل و بانک پارسیان نیز منابع مالی هشت طرح با اعتبار 400 میلیارد تومان و 200 میلیون یورو در حوزه فولاد و نیروگاه های بادی خراسان رضوی را تامین کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: در سفر هفته جاری رئیس جمهوری به این استان 436 پروژه با هزینه سه هزار و 75 میلیارد تومان و 181 میلیون یورو به بهره برداری رسید که 177 پروژه از این تعداد در حوزه زیربنایی و عمرانی و 59 پروژه در حوزه صنعت و کشاورزی بود.
وی ادامه داد: علاوه بر آن اجرای 207 پروژه با اعتبار سه هزار و 430 میلیارد ریال و 200 میلیون یورو نیز در این سفر آغاز شد.

* نتیجه مصوبات سفر سال 1393 رئیس جمهوری به این استان
رشیدیان افزود: سفر سال 1393 رئیس جمهوری به این استان به عنوان نخستین سفر هیات دولت تدبیر و امید،
131 مصوبه با 794 طرح در مجموع با اعتبار 723 میلیارد تومان در پی داشت که این رقم در سفرهای بعدی معاونین رئیس جمهوری به هزار و 800 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی اظهار کرد: از مجموع پروژه های نخستین سفر رئیس جمهوری به این استان تاکنون سدهای باز، چهچهه، قره تیکان، خط انتقال آب از سد ارداک به غرب مشهد و تصفیه خانه غرب این شهر بهره برداری شده است.
وی بهره برداری از بیمارستان های فریمان، خلیل آباد، بهلول گناباد، حشمتیه سبزوار و امام رضا (ع) مشهد، رفع نواقص کنارگذرشمالی مشهد، بهره برداری از کنارگذر چناران و بزرگراه فریمان به تربت حیدریه، انجام عملیات اجرایی راه آهن خواف به شم تیغ و غوریان هرات و افزایش پوشش گازرسانی روستایی از 56 درصد به 83.5 درصد را از مصوبات اجرا شده سفر نخست رئیس جمهوری برشمرد.
وی گفت: تامین و تحویل 22 دستگاه اتوبوس درون شهری مشهد، تحویل بنزین و گازوئیل یورو چهار، کمک 500 میلیارد تومانی دولت برای اجرای فاز یک خط دوم قطار شهری مشهد، پرداخت 132 میلیارد تومان برای اجرای 2 هزار کیلومتر خط انتقال آب با لوله به مزارع از دیگر مصوبات اجرا شده نخستین سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی است.
رشیدیان افزود: پارسال در 20 هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شد که باعث صرفه جویی 90 میلیون لیتر آب در استان گردید، از سوی دیگر مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان هم در دست انجام است و ردیف اعتباری برای این بخش در بودجه امسال در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: از 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای پروژه کمربند سبز جنوبی مشهد نیز حدود 3.4 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی همچنین گسترش ظرفیت تصفیه خانه ها از 100 هزار متر مکعب به 300 هزار متر مکعب و امضای قرارداد 12 تصفیه خانه جدید فاضلاب، اجرای 550 کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد و ابلاغ 109 میلیارد تومان اعتبار به حاشیه شهر مشهد از 180 میلیارد تومان مصوب در قالب 49 پروژه را از دیگر دستاوردهای نخستین سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی برشمرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.