محمد شریعتمداری، دوشنبه در آیین افتتاح ویدئوکنفرانسی کارخانه شیشه فلوت کاویان فریمان توسط رئیس جمهوری، افزود: تنها 10 درصد کالاهای وارداتی از خارج مصرفی است و پارسال هم در راستای حمایت از تولیدات داخلی، یک درصد بر سود بازرگانی ورود کالا افزوده شد.
وی گفت: افزایش 27 درصدی میزان ورود ماشین آلات صنعتی، رشد هشت درصدی برق مصرفی واحدهای صنعتی بزرگ و روند رو به افزایش صدور پروانه های صنعتی از نشانه های سیاست گذاری درست در عرصه صنعت است.

*خراسان رضوی سالانه 188 هزار خودرو تولید می کند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان خراسان رضوی رتبه نخست تولید اشتغال را در کشور دارد و در این استان سالانه تنها 188 هزار دستگاه خودرو تولید می شود.
وی طرح شیشه فلوت کاویان را از بزرگترین واحدهای تولید شیشه کشور خواند و گفت: خط تولید 800 متری این واحد محصولی با بالاترین فن آوری روز دنیا تولید می کند و حمایت از سرمایه گذار این طرح، حمایت واقعی از کالای ایرانی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همزمان با این طرح، کارخانه سیمان غرب آسیا در شهرستان تربت جام، واحد تولید انواع لامپ های ال.ای.دی در ملک آباد و واحد تولید آجر نسوز در مشهد نیز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شیشه فلوت کاویان فریمان گفت: 40 درصد ماشین آلات به کار گرفته شده در این طرح در گروه صنعتی کاوه تولید شده و مابقی از کشورهای چین، آلمان و بلژیک خریداری شده است.
محمدرضا صادقی ارجمند با اشاره به ساخت این کارخانه در زمینی به مساحت 172 هزار و 327 متر مربع با زیربنای 83 هزار و 195 متر افزود: برای این طرح هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 52 میلیون یورو فاینانس هزینه شده که برای 510 نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.
وی گفت: این واحد پس از تکمیل، سالانه 40 هزار تن شیشه رفلکس، 220 هزار تن شیشه فلوت و 20 هزار تن آینه تخت سفید تولید می کند.
صادقی، با اشاره به آغاز عملیات ساخت این کارخانه در سال 93 بیان کرد: امروز خط تولید شیشه فلوت به بهره برداری رسید و ماه آینده نیز خطوط تولید شیشه رفلکس و آینه تخت به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت شیشه فلوت کاویان فریمان تاکید کرد: مدیریت شرکت، قبل از راه اندازی این طرح پیش بینی صدور تولیدات آن به افغانستان، آسیای میانه و استان های همجوار را داشت اما اکنون تولیدات آن به صورت رقابتی به کشورهای استرالیا، لهستان و برزیل هم صادر می شود.
شهرک صنعتی کاویان فریمان در 45 کیلومتری جاده مشهد- فریمان قرار دارد.
دکتر حسن روحانی که به همراه شماری از معاونان و وزیران خود از روز یکشنبه به استان خراسان رضوی سفر کرده و چندین طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی را راه اندازی کرده، امروز (دوشنبه) در نشست شورای اداری و توسعه این استان شرکت کرد.
5132/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.