به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری، عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی چناران در جمع خبرنگاران افزود: پارسال 160 هزار میلیارد ریال اعتبار برای 24 هزار واحد تولیدی که با ظرفیت پایین فعالیت داشته و یا تعطیل شده بودند، تخصیص داده شد و این تعداد واحد به چرخه تولید بازگشتند.
وی بر تداوم این اقدامات در سال جاری تاکید کرد و گفت: پارسال استان خراسان رضوی از این اعتبارات هزار و 123 میلیارد ریال سهم برد و شمار زیادی از واحدهای نیمه تمام تولیدی استان به بهره برداری رسید و علاوه بر آن 215 پروانه تولید جدید نیز در استان صادر شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: البته در بسیاری از واحدهای تولید و صنعتی کشور همچنان ریزش وجود دارد به گونه ای که یا تولیداتشان بازار ندارد و یا با مشکل کمبود منابع مالی و سرمایه در گردش دست و پنجه نرم می کنند و نیازمند نوسازی صنعتی هستند.
شریعتمداری یکی از مهمترین نیازهای خراسان رضوی را تامین یارانه سود تسهیلات اعطایی عنوان کرد و گفت: امسال 110 میلیارد ریال برای کاهش سود تسهیلات اعطایی به واحدهای صنعتی و تولید در اختیار استان قرار گرفته که موجب آسان سازی پرداخت سه هزار میلیارد ریال منابع به واحدهای صنعتی شده است.
وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی خراسان رضوی می توانند از این وام که نرخ سود تسهیلات اعطایی آن کمتر از 13 درصد است، بهره مند شوند.
امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، 2 کارخانه تولید حوله و لوله و پروفیل در شهرک صنعتی چناران به بهره برداری رسید.
چناران در 45 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.