فرماندار سرخس در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه نظارتی و گمرکی با هزینه ای افزون بر 200 میلیارد ریال به عنوان دومین ایکس ری متحرک کشور در گمرک سرخس نصب و راه اندازی شده است.
حسین سنجرانی افزود: این سامانه قابلیت جابه جایی داشته و از نظر ابعاد به گونه ای است که یک تریلی می تواند از داخل آن عبور کرده و عملیات بازرسی گمرک را بر روی وسیله نقلیه انجام دهد.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و هیات همراه در سفر به سرخس با افتتاح سامانه ایکس ری گمرک از پایانه مرزی، محوطه سازی آن و پل تازه تاسیس این پایانه و معابر این شهر بازدید کردند.
در سفر دوروزه رئیس جمهوری به خراسان رضوی، 436 طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی با 30 هزار میلیارد ریال و 200 میلیون یورو اعتبار در این استان به بهره برداری می رسد.
شهرستان سرخس که به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی خود در کانون کشورهای عضو سازمان همکاریهای اکو قرار دارد، به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه؛ چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان شناخته می شود.
نشست شورای اداری شهرستان سرخس نیز در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان برگزار خواهد شد. این منطقه ویژه اقتصادی همزمان با افتتاح راه آهن مشهد- سرخس -تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از 100 کشور جهان سال 1375 آغاز شد.
این منطقه در 150 کیلومتری شرق مشهد و 15 کیلومتری شهر سرخس، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.