علیرضا رشیدیان که به تایباد سفر کرده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به ظرفیتهای موجود ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در خراسان پیش بینی شد و ظرف 6 ماه گذشته روند اجرای این امر مثبت بوده است.
وی ادامه داد: همچنین پروژه های اشتغالزا در خراسان رضوی پیشرفت بالایی دارند و همین مهم نیز باعث تحقق برنامه های اشتغالزایی خواهد بود. برای ایجاد اشتغال باید از همه ظرفیتهای موجود استفاده کرد و دستگاههای متولی نیز باید در این زمینه برنامه های حمایتی خود را ارائه کنند.
استاندار خراسان رضوی همچنین به اعطای تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران و روستائیان اشاره و بیان کرد: در مناطق روستایی تسهیلات بالا نمی تواند جوابگو باشد. حضور سرمایه گذاران برای برنامه های اشتغالزایی وابسته به حمایت و اعطای تسهیلات ارزانقیمت است تا در کنار آن بتوان چرخه و رونق اشتغال را در حوزه های مختلف فراهم کرد.
وی گفت: روستائیان و مرزنشینان نقش بسزایی در امنیت پایدار دارند که باید در این زمینه نیز به آنها در جای جای استان نگاه ویژه ای داشته باشیم.
رشیدیان به جایگاه گذرگاه مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: دوغارون یکی از مهمترین معبرهای رسمی کشور و پل ارتباطی با کشورهای آسیای میانه است.
وی افزود: مرز دوغارون یک معبر صادراتی برای جمهوری اسلامی ایران است لذا باید با رونق و شکوفایی بیش از پیش آن و استفاده از ظرفیتهای موجود کارکرد آن در چرخه اقتصاد استان و کشور دوچندان شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: 58 درصد کالاهای صادراتی استان از مرز دوغارون به افغانستان صادر می شود که نشانگر جایگاه ویژه آن است.
بازدید از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح کارخانه تولید خوراک دام و طیور، شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و افتتاح چند واحد مسکونی مدد جویان کمیته امداد از برنامه های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به تایباد بود.
مرکز شهرستان 110 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد مرکب از دو بخش مرکزی و میان ولایت 38 روستا دارد. 36 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
گمرک دوغارون با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله 18 کیلومتری مرز ایران و افغانستان در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری فعال است. دوغارون پر رونق ترین گمرک خراسان رضوی و پس از گمرک مشهد تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می شد که تقریبا تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می شود. بیشترین حجم کار این گمرک ترانزیت کالا از طریق بندرعباس بوده و کالهای تجار افغان و پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرکات بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی کشورهای فوق الذکر منتقل و از آنجا به دوغارون ترانزیت می شود.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسین کریم زاده
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.