آیت الله سید احمد علم الهدی عصر یکشنبه در همایش فصلی ائمه جماعت مساجد مشهد افزود: مساله جبهه دشمن در برابر امام عصر(عج) قطعی است. دشمنان در تحلیلهای خود به این نتیجه رسیده اند که سفره استکبار در حال جمع شدن است. اگر به روزمرگی در مدیریت مساجد دچار شویم نمی توان به امام زمان(عج) گفت که برای شما کار می کنیم.
وی همچنین گفت: دشمن مشهد را به عنوان پایلوت نقشه هایش انتخاب کرده و به دنبال اجرای حرکتهای دین و پیغمبرستیزانه در این شهر است. دشمن به عنوان نمونه حرکتهای ضددینی خود را در این شهر پیاده می کند تا در صورت موثر واقع شدن، در دیگر نقاط نیز اجرا کند. هر روز یک حرکت، یک روز برج سلمان و به مناسبت نیمه شعبان از نهم تا دوازدهم اردیبهشت جشنواره موسیقی برگزار می کنند.
امام جمعه مشهد افزود: تقابل جبهه کفر با اسلام روز به روز در حال افزایش است. اگر بنا باشد در امور مختلف موضع بی تفاوتی بگیریم با رسالت تبلیغی و سرسپردگی به اهل بیت(ع) سازگار نیست. باید قلب و دل خود را نسبت به اهل بیت(ع) تنظیم کنیم و به پای آنها بایستیم.
وی ادامه داد: به فرض اینکه دو جوان کوچه لادن و نسترن هم بدشان بیاید اشکال ندارد ما باید وظیفه خود را انجام دهیم. مساله امام رضا(ع) زدایی مطرح است می خواهند رنگ و صبغه امام رضا(ع) را بگیرند و این شهر یک جای گردشگری باشد که یک گنبد طلا هم وسط این شهر است. نباید تن به امام رضا(ع) زدایی بدهیم.
آیت الله علم الهدی گفت: اهانت صریح به امام رضا(ع) از زمان شهادت آن حضرت تا کنون سابقه ندارد و متاسفانه چنانکه باید مردم و روحانیت در مورد این اهانت عکس العمل نشان ندادند. عکس العمل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به تنهایی کافی نیست. اینکه بخش عمده علما در برابر این اهانت عکس العمل نشان ندادند مایه تاسف است.
وی افزود: جریانهای ضدارزشی و برخی جریانهای سیاسی برای استفاده از برخی عناصر لائیک در اردوکشیهای خیابانی نیز از اهانت کنندگان حمایت می کنند. عده ای از وابستگان به قدرت در این شهر و کشور هم که فکر می کنند اگر سر و صدای حاشیه ای در توهین به دین راه بیافتد نقصهای مدیریتی آنها را می پوشاند نیز دنبال این قضیه هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مساله جدی است و در مقابل آن، یک برخورد فردی فایده ندارد. همه هم من را نصیحت می کنند یا می گویند علم الهدی تند است. دعوا، جنجال و قدرت اجرایی مساله را حل نمی کند، ضرر و زیان و تبعات این کار بیشتر است. اینطوری دچار مشکل می شویم و به جایی می رسیم که وضع ما، صحرای کربلا شود. نیاز به حرکت جمعی و بیداری و هوشیاری داریم.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.