به گزارش ایرنا آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری شامگاه سه شنبه در نشست خبری همایش علامه شهید قاضی نورالله شوشتری افزود: استقبال از برگزاری همایش گرامیداشت این عالم وارسته فراملی است و حتی کشورهندوستان نیز خواهان برگزاری آن است و علمای حوزه های علمیه استان های بسیاری از جمله مازندران، تهران و اصفهان خواستار مشارکت در برگزاری این همایش بودند.
وی تصریح کرد: کتب این عالم برجسته از منابع اصلی کتابخانه آستان قدس رضوی است و بیشتر کتاب های موجود علامه شهید قاضی نورالله شوشتری به مقام معظم رهبری اهدا شده که ایشان نیز آنها را در اختیار آستان قدس رضوی قرار داده است.
آیت الله موسوی جزایری یادآور شد: قطعا با اطلاع علمای حوزه های علمیه نجف اشرف و کربلا از برگزاری این همایش برای عالم برجسته دین آنها نیز خواستار برپایی همایش های مشابه خواهند بود.
وی درخصوص مدارج علمی این دانشمند شیعه افزود: علامه شهید قاضی مرجع تقلید برجسته ای بود که در مباحث اعتقادی و کلام بسیار عالم بود.
همایش تکریم مقام علمی شهید قاضی سیدنورالله شوشتری امروز چهارشنبه از ساعت 8 صبح در مسجد اعظم اهواز برگزار می‌شود.
این مراسم با سخنرانی آیت‌الله موسوی جزایری (نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان) و با حضور علما، طلاب، دانشجویان و عموم مردم اهواز انجام می‌پذیرد.
شهید سید نورالله حسینی شوشتری معروف به قاضی سید نورالله شوشتری یا شهید ثالث، فقیه اصولی، متکلم جدلی، محدث رجالی و شاعر و عالم شیعه عهد صفویه بود که از آثار بنام وی می‌توان به کتاب مجالس ‌المومنین اشاره کرد. از آثار مشهور او مجالس المؤمنین است که حاوی موضوعاتی در جغرافیای اماکن و تاریخ شیعی است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.