محمد رضا حیدری شنبه شب در گردهمایی فعالان فرهنگی اجتماعی شورای اجتماعی محلات مشهد افزود: تاکید و رویکرد شورای پنجم شهر مشهد، پویایی شورای اجتماعی محلات است و این مجموعه به عنوان سرمایه ارزشمند باید ماندگار و تقویت شود.
وی اظهار کرد: شورای پنجم به دنبال محدود کردن یا خاتمه دادن به فعالیت این شوراها نیست.
وی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی اصل شوراها شکل گرفت اما بنا به دلایلی تا سال 1376 اجرای این مهم محقق نشد و 20 سال قبل اولین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار و بخشی از مدیریت اجرایی شهر به مردم واگذار شد.
حیدری با بیان اینکه اتفاقات خاصی در بستر شورای اجتماعی محلات رقم می خورد، افزود: پویش های خادمی و اعلام آمادگی 80 هزار نفر از شهروندان مشهد برای خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی در دهه آخر صفر از آن جمله است.
وی اظهار امیدواری کرد، این اقدامات در ماه مبارک رمضان نیز تکرار شده و حرکت جدی اجتماعی در این زمینه در مشهد انجام شود.
رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این گردهمایی با بیان اینکه حیات اجتماعی انسان ها در گرو مشارکت است، گفت: شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر نظام مردم سالاری دینی و دارای جایگاه ویژه ای است.
هادی بختیاری افزود: بدون مشارکت اجتماعی ، تعالی و توسعه ناکارآمد و حیات اجتماعی نیز در معرض خطر قرار می گیرد.
وی با تاکید بر تلاش همگانی برای حفظ آنچه متعلق به افراد جامعه است، اظهار کرد: شکل گیری شورای اجتماعی محلات مبتنی بر این رویکرد است.
وی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری نگاه ویژه ای به مردم سالاری و شورای اجتماعی محلات صورت گرفته و برای کارآمد شدن این شوراها، ساختار آنها مورد تجدید نظر قرار گرفته است.
بختیاری افزود: شوراهای اجتماعی محلات باید در استخراج فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش پررنگ تر داشته باشند.
گردهمایی شوراهای اجتماعی محلات مشهد به مناسبت نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شوراها در تالار شهر مشهد برگزار شد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.