محمد امانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: البته بخشی از مشکل جنبه ملی دارد و ریشه آن در این است که به طور کلی اعضای شوراهای اسلامی در سطح کشور از ابتدا جایگاه خود را درست تشخیص نداده اند.
وی با بیان اینکه علت این مشکل به 2 عامل اساسی باز می گردد، افزود: مشکل نخست را باید در خود شوراها جستجو کرد زیرا از ابتدا چون به آن بلوغ کافی نرسیده بودند، لذا جایگاه خودشان را نشخیص ندادند و به عبارت بهتر در حالی که شورا یک جایگاه نظارتی، برنامه ریزی و تصمیم سازی دارد و باید سایه اش بالای شهرداری باشد، اما از همان ابتدای تشکیل به سمت شورای شهرداری حرکت کردند و نتیجه آن شده که امروز حتی روابط عمومی شورای اسلامی هم نداریم و فعالیت های ما در شهرداری خلاصه می شود.
امانی اظهار کرد: مشکل دوم آن است که متاسفانه دستگاه ها و نهادهای نظارتی دولتی نیز، دوست داشته و دارند که شورای اسلامی شهر بیشتر جنبه شورای شهرداری داشته باشد.
وی گفت: با این حال سعی داریم در این دوره شورای اسلامی شهر تربت حیدریه و در کنار سایر وظایف تکلیفی خود، نسبت به معرفی و تثبیت جایگاه واقعی شورای اسلامی شهر اقدام کنیم.
امانی در پاسخ به این سووال که کمیسیون فرهنگی شورای شهر چه تمهیداتی به منظور پیشگیری از فضای های فرهنگی که ممکن است ظرف سه تا پنج سال آینده نظیر تلگرام گریبان تربت حیدریه را بگیرد اتخاذ کرده است، افزود: واقعیت آن است تکنولوژی با سرعت زیاد وارد حوزه فرهنگ شده و پیش بینی چنین موضوعاتی از عهده یک شورای شهر خارج است و باید مسوولان حوزه فرهنگی کلان کشور از هم اکنون به دنبال یافتن پاسخ به وضعیت های فرهنگی پیش آمده احتمالی در آینده باشند.
وی گفت: اکنون برای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه 2 مقوله طلاق و اعتیاد بسیار مهم و محوری هستند و تاکنون به همراه برخی از مسوولان مرتبط، با حضور چهره به چهره در محله های مختلف، شهروندان را نسبت به عواقب این دو آسیب آشنا کرده ایم که این رویه ادامه خواهد داشت.
امانی اظهار کرد: متاسفانه اکنون وضعیت شهر تربت حیدریه به گونه ای است که تنها ظرف 15 دقیقه کسی که نیاز داشته باشد، به مواد مخدر دسترسی پیدا می کند و ما تنها با سمن جهادگران دیار خورشید و سمن انجمن معتادان گمنام (NA) در پیوند با این مباحث، ارتباط داریم.
وی بدون اشاره به نحوه تخصیص اعتبارات حوزه فرهنگی، گفت: امسال بالغ بر 10 میلیارد ریال به حوزه فرهنگی اختصاص داده ایم، اما مشکل مهم این شهر آن است که متاسفانه نگاه شهرداری در ایران یک رویکرد فرهنگی اجتماعی نیست، بلکه بیشتر بر روی مسایل عمرانی، نوسازی، فضای سبز و خدمات شهری متمرکز است مگر آنکه شهردار خودش دارای یک شخصیت فرهنگی باشد.
مرکز شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744 /9878
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.