حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی عصر چهارشنبه در نشست خبری افزود: طبق رسم دیرینه در خراسان به ویژه شهر مشهد مردم از 12 تا 14 ماه شعبان برای زیارت اهل قبور به آرامستانها می روند لذا برنامه ریزی برای پذیرایی از آنها ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه محور برنامه ها در این ایام جشن های مهدویت است اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ مهدویت در این ایام در بهشت رضا (ع) و بهشت جوادالائمه (ع) نمایشگاه هایی برپا می شود.
وی گفت: همچنین برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان در بهشت رضا (ع) غرفه سلامت برای کنترل فشار خون و غربالگری و غرفه کودک برای گذراندن اوقات فراغت کودکان در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام مهدوی افزود: پیش بینی می شود حدود یک میلیون نفر در ایام چراغ برات در بهشت رضا (ع) حضور پیدا کنند و روزانه شاهد ورود 70 هزار دستگاه خودرو به این مکان باشیم.
وی اظهار کرد: با هماهنگی پلیس راهور استان محدودیت های ترافیکی در روزهای 12 تا 14 شعبان در جاده فریمان به بهشت رضا (ع) برقرار خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این مدت پلیس راهور با گشت های خودرویی و موتوری با 90 مامور این منطقه را زیر پوشش ترافیکی قرار خواهد داد.

*450 اتوبوس شهروندان را به آرامستان ها منتقل می کنند
معاون بهره برداری سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در این نشست گفت: 450 دستگاه اتوبوس از 12پایانه و در 12مسیر طی ایام چراغ برات شهروندان را برای زیارت اهل قبور به آرامستان های بهشت رضا (ع) و خواجه ربیع منتقل می کنند.
هادی خورشاهی افزود: با توجه به افزایش تقاضای سفر به آرامستان ها در روزهای 12 تا 15 شعبان این تعداد اتوبوس از پایانه های انقلاب اسلامی، آزادی، مصلی، مفتح، فردوسی، شهید هاشمی نژاد، وکیل آباد و ذکریا به آرامستان های بهشت رضا (ع) و جوادالائمه (ع) به صورت ویژه سرویس دهی خواهند کرد.
در ایام چراغ برات از 12 شعبان مصادف با نهم اردیبهشت ماه به مدت سه روز طبق رسم دیرینه، خراسانیها با روشن کردن شمع در گلزار مردگان خود برای شادی روح آنها دعا می‌ خوانند که این مراسم به چراغ برات معروف شده و با گذشت چندین سده همچنان در فرهنگ مردم استان تجلی دارد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.