علیرضا طباطبایی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: کاهش بارندگی و افت ذخیره آب پشت سدها شرایط خاصی را رقم زده است. باید به نحوی برنامه ریزی شود تا شهروندان مشهدی تابستان آتی دچار مشکل نشوند لذا پروژه های اجرای خاصی برنامه ریزی شده است.
وی در ادامه همچنین به محدودیت منابع مالی اشاره و بیان کرد: تبصره 3 یکی از منابع درآمدی شرکت آب و فاضلاب مشهد است که بخش عمده ای از آن ظرف سالهای پیش در بخش فاضلاب هزینه می شد. با توجه به شرایط آبی خاص امسال سهم اعتبارات از محل تبصره 3 به صورت مساوی بین پروژه های آب و فاضلاب تقسیم می شود.
مدیرعامل شرکت آب فاضلاب مشهد ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده تا هزار و 140 میلیارد ریال پروژه آب و فاضلاب از محل تبصره 3 در این کلانشهر اجرا شود. پارسال از محل درآمد تبصره 3 مبلغ 385 میلیارد ریال برای بخش آب و 530 میلیارد ریال در بخش فاضلاب هزینه شد.
وی گفت: در مجموع پارسال 900 میلیارد ریال از پروژه های تبصره 3 اجرا شد. این در حالی است که درآمد وصولی از این محل 800 میلیارد ریال بود بنابراین 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب مشهد هزینه شد.
طباطبایی در ادامه به جمع آوری چاههای آب مشهد اشاره و بیان کرد: این پروژه به طول 120 کیلومتر در دست اجرا است. تاکنون 52 کیلومتر از آن اجرا شده است. 16 کیلومتر از این پروژه از محل تبصره 3 اجرایی شد.
وی افزود: همچنین از محل اعتبارات تبصره 3 پارسال 139 کیلومتر شبکه آب و 165 کیلومتر شبکه فاضلاب در مشهد اجرا شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: می کوشیم با تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب، پروژه های اصلاح شبکه و آبرسانی شرایط خوبی برای شهروندان فراهم شود و مشهدیها نیز با مدیریت مصرف ما را در این امر یاری خواهند کرد.
همچنین در نشست امروز شورای شهر مشهد ماده واحده مصوبه تبصره 3 به منظور ایجاد تسهیلات به منظور توسعه طرحهای فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری برای سال 97 به تصویب اعضای این شورا رسید.
طبق مصوبه اولیه تبصره 3 در سال 93 شرکت آب و فاضلاب مشهد مجاز بود در حوزه های 1، 2 و 3 درآمدی برای واگذاری انشعابات آب مبلغ چهار میلیون و 250 هزار ریال، برای واگذاری انشعاب فاضلاب مبلغ سه میلیون ریال، در حوزه های 4 و 5 درآمدی برای انشعاب آب مبلغ سه میلیون ریال و برای انشعاب فاضلاب مبلغ دو میلیون و100 هزار ریال از شهروندان به عنوان سهم تبصره سه قانون ایجاد تسهیلات به منظور توسعه طرحهای آب و فاضلاب دریافت کند.
همچنین بر اساس این مصوبه از مشترکانی که بیشتر از پنج هزار لیتر آب در هر ماه مصرف می کنند به ازای هر لیتر مصرف اضافه (بر اساس جدول) بین دو تا هفت ریال به عنوان 'تبصره سه' دریافت می شود.
طبق این مصوبه شورای شهر مشهد شرکت آب و فاضلاب این شهر مجاز به افزایش 20 درصدی رقمهای مزبور تا سال 1398 است.
100 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد زیرپوشش خدمات آبرسانی و 65 درصد زیرپوشش خدمات فاضلاب قرار دارند. این کلانشهر علاوه بر جمعیت ثابت همه ساله پذیرای 28 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.