قاسم تقی زاده خامسی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نظام مدیریتی ما سوسیالیستی نیست که بتوان بدون توجه به خواست مردم شهر را اداره کرد لذا باید به هویت مردم و حس تعلق به شهر توجه نمود. مردم به هویت خود علاقه دارند و در کنار ارائه خدمت به زائران بارگاه منور رضوی، وظیفه ما توجه به مجاوران و خواست آنهاست و نباید آنها را فراموش کرد.
وی ادامه داد: برای زنده کردن حس تعلق مردم به شهر باید به میان آنها رفت و از علایقشان آگاه شد. در این راستا طی ایام نوروز گروه 30 نفره ای از دانشجویان دختر و پسر در مناطق 9 و 10 شهرداری مشهد نظرات ساکنان مناطق را برای طراحی محله شان خواستار شدند که 540 نظریه جمع آوری و 82 درصد آن اجرایی شد که اتفاق بزرگی است.
شهردار مشهد گفت: امروز سوداگری، منابع تاریخی این شهر را از بین برده و بخش کوچکی از آثار تاریخی مشهد به جای مانده که باید حفظ شود و در معرض بازدید مردم قرار گیرد. وجود معتادان متجاهر نیز زیبنده این شهر نیست و فرزندان ما نباید در سطح مشهد معتادان را ببینند لذا از شورای شهر درخواست می کنم اجازه ورود به این موضوع را به شهردار بدهد.
وی بر شتاب روند بازسازی بافتهای فرسوده نیز تاکید و بیان کرد: بافتهای فرسوده از مهمترین معضلات مشهد و تهدیدی برای این شهر و شهروندان آن است که با کوچکترین زمین لرزه ممکن است فاجعه بزرگی رخ دهد. فاضلاب جاری در خیابان نیز از معضلات برخی مناطق شهری مشهد است که باید حل شود.
تقی زاده افزود: ظرف شش ماه گذشته شورای اسلامی شهر همواره همراه شهرداری بوده است. در خصوص رفع این معضلات باید ائتلاف کرد و رسیدگی به آنها باید در کنار کار معمول شهرداری نظیر تداوم ساخت پروژه های عمرانی و قطارشهری مورد تاکید باشد تا رضایتمندی مردم حاصل شود.
وی همچنین اقدامات استقبال از بهار و فضاآرایی شهری مشهد اشاره و بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز در این شهر مورد استقبال مردم واقع و موجب امیدبخشی شد.
نوروز امسال حدود 15 میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی سفر کردند که مقصد 90 درصد آنها مشهد بود.
1922/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.