قاسم تقی زاده خامسی، شنبه در آیین آغاز اجرای طرح خدمات نوروزی در استان خراسان رضوی گفت: غالب مردم مشهد در ایام نوروز در شهر می مانند و سال نو خود را در جوار امام رضا(ع) آغاز می کنند.
وی با تاکید بر اینکه عمده هزینه های شهر مشهد از محل عوارض پرداختی مجاوران تامین می شود، افزود: این در حالی است که از مسافران و زائران هیچ چیز نصیب شهرداری نمی شود.
وی با اعلام آمادگی کلانشهر مشهد برای میزبانی از 10 میلیون مسافر نوروزی افزود: امسال علاوه بر انجام اقدامات خدماتی همانند سنوات گذشته، چند کار ویژه نیز انجام شده است.
شهردار مشهد گفت: ورود 155 دستگاه اتوبوس و 55 مینی بوس جدید و خروج همین میزان از ناوگان فرسوده که معادل 10 درصد کل ناوگان این بخش است و نیز بازگشایی میدان سعدی پس از هفت سال، رفع مشکلات امنیتی خط 2 قطار شهری در ایستگاه میدان شهدا و آغاز مسافرگیری در این ایستگاه از جمله اقدامات ویژه انجام شده در سال جاری است.
دبیر ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی نیز گفت: افتتاح جشن نوروزگاه در آرامگاه فردوسی برگرفته از آیین های نوروزی و برگزاری رالی خانوادگی فردوسی تا خیام با محوریت پاسداشت مفاخر استان در هفته دوم فروردین ماه از مهمترین برنامه های ایام نوروز است.
ابوالفضل مکرمی فر اظهار کرد: معرفی سامانه یکپارچه توسعه گردشگری استان نیز بارگذاری می شود که پرتال گردشگری و 100 دقیقه کلیپ یک دقیقه ای در رسانه ها پخش می شود و همچنین در شهرهای مشهد، خواف و تایباد چادر عشایری برپا می شود.
وی اظهار کرد: 46 موزه و پنج مجموعه تاریخی استان خراسان رضوی نیز از صبح تا عصر میزبان مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.