به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه اجرای طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی اظهار کرد: ساماندهی منطقه تاریخی توس از اهمیت زیادی برخوردار است و درخواست فعال شدن نهادهای فرهنگی در این منطقه را داریم.
وی با بیان اینکه مطالبه ما از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، بازنگری در محدوده شهر تاریخی توس است، افزود: فعال شدن شورای توس و اجرای طرح های مورد نظر در این منطقه از اهمیت زیادی برای استان و کشور برخوردار است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه گردشگری، مناطقی که تحت تاثیر گستره زبان فارسی هستند از جمله شهر تاریخی توس اهمیت و جایگاه بسزایی دارد، گفت: این مناطق نقطه کانونی جذب گردشگر محسوب می شوند و از این حیث بسیار حائز اهمیت هستند.
رشیدیان بیان کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی نه تنها حماسه سرای بزرگ ایران و نگاه دار زبان پارسی است بلکه شاعر شهیر و شناخته شده جهانی است و پاسداشت وی تاثیر بسزایی در حفاظت و صیانت از فرهنگ ملی ایران دارد.
شهردار مشهد نیز در این آیین با اشاره به مشارکت شهرداری در اجرای طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی و اجرای باغ مشاهیر توس اظهار کرد: در اجرای این طرح و بهبود وضعیت مناطق تاریخی توس و مبادی ورودی بلوار شاهنامه تا محل آرامگاه فردوسی، همه گونه همکاری و مشارکت را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهیم داشت.
قاسم تقی زاده خامسی اظهار کرد: کلیه هزینه های اجرای این طرح از سوی شهرداری مشهد پرداخت خواهد شد مشروط بر آنکه اداره کل میراث فرهنگی استان نیز فارغ از محافظه کاری و سختگیری ها، همراهی و همکاری لازم را در اجرای طرح ها داشته باشد.
وی تاکید کرد: شهرداری مشهد آمادگی دارد هر طرح با هر هزینه ای را که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان، به منظور بهبود وضعیت آرامگاه فردوسی و اجرای باغ مشاهیر و مفاخر توس ارائه می شود، پرداخت کند.
شهردار مشهد گفت: آرامگاه فردوسی نماد بزرگی و عزت ملت ایران است و ما وظیفه خود می دانیم که در حفاظت و صیانت از آن و بهبود زمینه برای حضور گردشگران خارجی و داخلی همه تلاش خود را به کار گیریم.
در پایان این آیین تفاهم نامه اجرای طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی میان شهرداری مشهد، استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به امضا رسید.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.