مسعود مهدی زاده مقدم روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: با این حال بسیاری از واحدهای تولیدی صنایع کوچک که در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند قادر به صادرات کالای خود نیستند.
وی اظهار کرد: برای کمک به این واحدها، با همکاری چهار شرکت مدیریت صادرات، 10 واحد تولیدی به یکدیگر متصل شده و موفق به صدور کالا شدند.
وی با بیان اینکه 95 درصد از سرمایه صنعتی خراسان رضوی مربوط به بخش خصوصی است گفت: پنج هزار و 700 واحد تولیدی معادل 44 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در 45 شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی 27 درصد از سرمایه گذاری بخش صنعت استان و 40 درصد از اشتغال در این بخش را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار کرد: در سال 1386سهم شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی از کل واحدهای تولیدی 26 درصد بود که این رقم هم اکنون به 44 درصد رسیده است.
وی گفت: گستره شهرکها و نواحی صنعتی استان به حدی رسیده است که در تمام شهرستانهای استان دست کم یک شهرک یا ناحیه صنعتی وجود دارد.
مهدی زاده مقدم، یکی از برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی را ساخت تصفیه خانه های فاضلاب دانست و افزود: هم اکنون در شهرکها و نواحی صنعتی استان هشت تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد که ظرفیت آنها تصفیه 14 هزار مترمکعب فاضلاب در روز است.
وی اظهار کرد: حدود 78 درصد از واحدهای تولیدی شهرکها و نواحی صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل هستند و ظرفیت تصفیه فاضلاب در این شهرکها در سال 1398 به 22 هزار متر مکعب در روز خواهد رسید.
وی گفت: امسال کلینیک سیار صنعت با به خدمت گرفتن 130 مشاور خبره دانشگاهی و صنعتی در استان برای کمک به واحدهای تولیدی راه اندازی شد که علاوه بر شهرکهای خراسان رضوی به استانهای یزد، بوشهر و سیستان و بلوچستان نیز خدمت رسانی می کند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار اقدامات شرکت شهرکهای صنعتی برای رونق تولید و کمک به صادرات را مطلوب و اطلاع رسانی در این زمینه را ضروری دانست.
شاهین فرشاد گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی آماده همکاری با مدیران بخش تولید به منظور توسعه صنایع و آگاهی دادن به جامعه نسبت به اهمیت این بخش است.
1922/7489/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.