معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: ارتش از نخستین لحظات پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور حضور داشت و حاصل آن تقدیم 38 هزار شهید، 200 هزار جانباز و 65 هزار آزاده است.
امیر سرتیپ علی جهانشاهی به تداوم جانفشانی رزمندگان سلحشور ارتش اشاره و بیان کرد: این نیرو علاوه بر حراست از مرزهای ایران، در جریان حوادث طبیعی و بحرانها از جمله زلزله اخیر کرمانشاه و حادثه سقوط هواپیما در دنا حضور داشت و بار دیگر آمادگی خود را در راه خدمت به مردم و دفاع از کشور اعلام می کند.
رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش نیز در این مراسم گفت: مقتل و مشهد شهدا از جمله مناطق عملیاتی کشورمان در اسناد اسلامی به عنوان مکانهای مقدس یاد شده و همچنین گرامیداشت و حرمت نهادن به خانواده معظم شهدا توصیه شده است.
حجت الاسلام عباس مقدسیان افزود: امروز امنیت ایران کشور در منطقه ناامن خاورمیانه مرهون خون شهدا است و این جانفشانیها کشورمان را به جزیره ثبات در منطقه تبدیل کرده است.
گردان خیبر متشکل از دانشجویان ورودی سال 1362 دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران به واسطه حضور در عملیات خیبر در اسفند سال 1362 'خیبر' نامگذاری شد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.