به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ پاسدار سید علی مهاجر روز پنجشنبه در نشست خبری در آستانه هفته بسیج، اظهار کرد: 5 آذر به عنوان سالروز قیام مردمی این شهر در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شده تا خاطره جانفشانی جوانان این منطقه همواره در یادها زنده بماند.
وی در خصوص برنامه های هفته بسیج در شهرستان نیز گفت: امسال 5 آذر همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین تجمع باشکوه مقاومت بسیجیان برگزار و از خانواده معظم 14 شهید و 150 مجروح قیام مردم گرگان تجلیل خواهد شد.
به گفته وی؛ ادای احترام به شهدای این روز با حضور گسترده مردم گرگان از دیگر برنامه های این روز است.
به گزارش ایرنا مردم خطه گرگان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم آذر سال 57 در دفاع از قیام مردم مشهد و محکومیت حمله ماموران رژیم شاه به حرم مطهر امام رضا (ع) که در 29 آبان همان سال رخ داد؛ با لبیک به ندای امام خمینی (ره) به خیابان آمده و حماسه ای ماندگار از خود به جا گذاشتند.
سید اسماعیل حسینی، احمد سبطی، سیدنظام الدین نبوی، حسین مقصودلو، سیدجعفر علاالدین، چنگیز امیر لطیفی، عباس خالداران، ابوالحسن هادی، حجت الله عباسی، فرامرز ویزواری، حسینعلی نصیری، حسین محبی راد و خواهران شهیده صدیقه، پروانه و نرگس قصابان شهدای قیام پنجم آذر مردم گرگان هستند.

*تدارک 313 برنامه گرامی داشت هفته بسیج
سرهنگ مهاجر از تدارک 313 برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اجتماعی و محرومیت زدایی در این شهرستان به منظور گرامی داشت سالروز تاسیس بسیج نیز خبر داد و گفت: در این پیوند 253 برنامه توسط پایگاه های مقاومت، 40 برنامه به صورت حوزه ای و 20 برنامه ناحیه ای برگزار می شود.
به گفته وی؛ برنامه های شاخص سپاه گرگان در این ایام 60 مورد است که با مشارکت بسیجیان از 29 آبان آغاز و به مدت یک هفته اجرا خواهد شد.
وی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری یادواره شهیدان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، نشست بصیرتی، مسابقات ورزشی، عطرافشانی گلزار شهدا، همایش یاد یاران، تجمع بسیجیان در روز 5 آذر و رالی بانوان از جمله برنامه های گرامی داشت هفته بسیج در این شهرستان است.
پنجم آذر در سال 1358 به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به نام روز بسیج مستضعفان (سالروز تشکیل بسیج) نامگذاری شد، این روز همچنین یادآور قیام مردم گرگان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.