دکتر محمد اعتضاد رضوی شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم رسمی راه اندازی این مرکز در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یونسکو مراکز متعددی در مناطق مختلف دنیا برای گسترش فعالیتهای فرهنگی، علمی و تبادلات علمی خود دارد.
وی ادامه داد: فعالیتهای مرکز علوم پایه یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد قابلیتهای بسیار در حوزه سلامت و تغذیه در سطح ملی، منطقه ای و جهانی به دنبال خواهد داشت.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راه اندازی این مرکز با تلاش و پیگیریهای سه ساله مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تازگی نهایی شده است. از این پس تمام فعالیتهای پژوهشی، پیشگیری و آموزشی مرتبط با حوزه تغذیه و سلامت در کشور در قالب این مرکز و با حمایتهای یونسکو انجام خواهد شد.
وی افزود: پس از موافقت یونسکو با راه اندازی دفتر علوم پایه در ایران این فرآیند باید در مجلس شورای اسلامی مصوب شود و بعد از ابلاغ در قالب قراردادی با شخص رئیس جمهوری به امضا برسد.
مراسم رسمی راه اندازی رسمی دفتر یونسکو در ایران همزمان با انعقاد تفاهمنامه همکاری میان وزارت بهداشت جمهوری تاتارستان فدارسیون روسیه و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور هیات پنج نفره پزشکی وزارت بهداشت آن جمهوری انجام شد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.