هیاتی پنج نفره از مسئولان وزارت بهداشت تاتارستان به سرپرستی 'ایدال آیزاتگو' مدیرکل امور وزارت بهداشت آن جمهوری امروز به مشهد سفر کرده اند.
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهمنامه پس از بررسیهای اولیه و کارشناسی در بخشهای مختلف پزشکی و تحقیقاتی به امضا رسید. ابتدای سال آتی نیز قراردادهای مرتبط با همین تفاهمنامه با حضور وزیر بهداشت جمهوری تاتارستان در مشهد منعقد خواهد شد.
دکتر سیامک زارعی قنوانی افزود: ایجاد کارخانه و مرکز تحقیقات فناوری شبیه سازهای پزشکی با سرمایه گذاری مشترک، آموزش پزشکان و کادر درمانی تاتارستان پیرامون پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی، ساخت بیمارستان، گردشگری سلامت و همکاری در زمینه نرم افزارهای حوزه پزشکی از موضوعات تفاهمنامه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت جمهوری تاتارستان هستند.
وی ادامه داد: جمهوری تاتارستان یک کشور ثروتمند است که در حوزه بیمارستان سازی، صنایع هوا فضا، علوم پزشکی و درمانی به پیشرفتهای زیادی دست یافته است.
هیات پنج نفره مسئولان وزارت بهداشت تاتارستان امروز همچنین از بیمارستانهای تخصصی چشم خاتم الانبیاء، بیمارستان جراحی عروق، بیمارستان پیوند اعضا منتصریه و بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) در مشهد دیدن کردند.
استاندار خراسان رضوی طی ماههای تیر و آذر امسال در راس هیاتی به منظور توسعه همکاریهای مشترک در حوزه های فرهنگی، علمی، پزشکی و اقتصادی به تاتارستان و قازان پایتخت این جمهوری سفر کرده بود. مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان نیز 31 فروردین امسال به مشهد سفر و با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.
تاتارستان با 68 هزار کیلومترمربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه در مرکز اروپایی و محل تلاقی رودخانه های ولگا و کاما واقع است. تاتارستان با 21 شهر بزرگ و متوسط، صدها شهرک و روستا به پایتختی قازان در 800 کیلومتری شرق مسکو قرار دارد و از پیشروترین جمهوریهای توسعه یافته صنعتی و نفتی فدراسیون روسیه محسوب می شود.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.