به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: برنامه های مختلف از سوی نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، سپاه و همچنین برنامه های ویژه انتخابات در مدارس برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این برنامه ها مدیران و دست اندرکاران مدارس را گرفتار بخشنامه ها، بایدها و نبایدها کرده و آنان را از هدف اصلی خود دور می کند.
وی گفت: ارتقای منزلت، کرامت، انگیزه و رفاه فرهنگیان از اهداف ویژه تعلیم و تربیت است که در سند تحول بنیادین نیز بر آن تاکید شده است.
حسینی افزود: مجموعه فعالیت های آموزش و پرورش بر هیچ کس پوشیده نیست و در زمینه امکانات نیز بهترین مجموعه های ورزشی، تفریحی، اردویی و اقامتی متعلق به آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه مراکز یادگیری و یاددهی فقط به منظور آموزش سواد نیست، اظهار کرد: آموزش مهارت های اجتماعی و شغلی هم در این مراکز مد نظر است.
وی با اشاره به افزایش مراکز یادگیری و یادهی از 37 به 77 مرکز در این استان گفت: این اقدام باعث شده است افراد زیرپوشش در این مراکز از 2 هزار و 500 نفر به پنج هزار و 420 نفر افزایش یابد.
حسینی همچنین از پیگیری برای افزایش سرباز معلم و سهمیه استخدام پیمانی برای رفع نیازهای آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی خبر داد.

* کار آموزش و پرورش زائرداری و هتل داری نیست
فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: کار آموزش و پرورش زائر داری و هتلداری نیست و اسکان مسافران در مدارس موجب اعتراض صنف هتلداران و مهمانپذیران شده است.
محمد رحیم نوروزیان افزود: هم اکنون 250 مرکز اقامتی علاوه بر مساجد و حسینیه ها در اختیار نهادها و سازمان هاست که در مناسبت های مختلف، تعطیلات نوروز و تابستان، اقدام به پذیرش زائر و مسافر می کنند که این روند صنعت هتلداری و گردشگری را نابود می کند.
وی اظهار کرد: این در حالی است که هزینه هایی که مدارس بابت خدمات رسانی به زائران و مسافران متحمل می شوند، بیش از درآمدهای اندکی است که از این بابت دریافت می کنند.
نوروزیان گفت: آموزش و پرورش می تواند برای خدمات رسانی به مسافران فرهنگی با چند مجموعه اقامتی و هتلداری قرارداد منعقد کند و بدین طریق هم شان و کرامت فرهنگیان در ارائه خدمات به آنان حفظ می شود و هم رونق صنعت گردشگری و هتلداری را به دنبال دارد.

* فرهنگیان یک و نیم میلیون نفر از زائران و مسافران کلانشهر مشهد را تشکیل می دهند
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: زائران و مسافران فرهنگی که در مدارس استان اسکان داده می شوند، اغلب برای پرداخت هزینه هتل و مهمانپذیر مشکل دارند.
قاسمعلی خدابنده افزود: ضمن اینکه از 27 میلیون زائر و مسافری که سالانه به مشهد مقدس سفر می کنند، حداکثر یک و نیم میلیون نفر آنها فرهنگی هستند.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های آموزش و پرورش که از این پس عملیاتی می شود این است که مسافران و زائران غیر فرهنگی را پذیرش نکند ضمن اینکه توسعه و گسترش مراکز اقامتی و خانه های معلم نیز مد نظر است.
وی با قدردانی از اقدام شورای اسلامی شهر مشهد در زمینه نصب تصاویر مفاخر علمی، تاریخی و فرهنگی در مناطق مختلف شهر گفت: این اقدام فرهنگ قدردانی و پاسداشت و گرامیداشت مفاخر و دانشمندان را ترویج می کند.
خدابنده افزود: کلانشهر مشهد به عنوان قطب دینی و اعتقادی کشور مطرح است و اولویت ما قرآن، عترت، حجاب و عفاف و توجه به حوزه های تربیتی و پرورشی است.
وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه سواد آموزی انجام شده است اظهار کرد: تاکنون 95 درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این استان در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم جذب شده اند.
3027/7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.