دکتر حسن علم الهدایی عصر یکشنبه در نشست اعضای شبکه جامع دانشگاهها و مراکزعلمی و فناوری خراسان رضوی افزود: 172 شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت دارند و خراسان رضوی به لحاظ گردش مالی در این حوزه بعد از استانهای تهران و اصفهان قرار دارد.
وی ادامه داد: 550 موسسه فناور نیز در خراسان رضوی فعالیت دارند. تعداد مراکز رشد فناوری استان هم 16 مرکز است که هشت مرکز در پارک علم و فناوری و بقیه در دانشگاهها دایر هستند. فناوریهای موجود در سطح خراسان رضوی مربوط به حوزه های پزشکی، داروسازی، انرژی، آب، نفت، گاز، پتروشیمی و فناوری اطلاعات است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: گردش مالی شرکتهای فناور این استان از محل فروش محصولات شرکتها از ابتدای امسال تاکنون هزار میلیارد ریال بوده که رقم بسیار خوبی است.
وی افزود: از نکاتی که باید مورد توجه دانشگاهیان و فرهیختگان قرار گیرد نیازمندی به افزایش نرخ رشد تبدیل تولید علم به ثروت است به این معنا که هر چند ایران به لحاظ تولید علم جایگاه جهانی خوبی دارد اما این تولید علم برای اینکه فرایند تولید ثروت و رفاه عمومی را طی کند دچار مشکل و کشورمان از این نظر دچار فقر است لذا هر اندازه برای ارتقای فناوری کوشیده شود سطح توسعه همه جانبه افزایش می یابد.
دو هزار و 500 نفر در پارک علم و فناوری خراسان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند. :طی 10 سال اخیر 600 موسسه فناور و دانش بنیان در این استان دوره های رشد را گذرانده اند. پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگترین و اولین پارکهای تاسیس شده در ایران است که در شهریور 1381 با تکیه بر تجارب ارزشمند به دست آمده طی 22 سال فعالیت تحقیقاتی در زمینه ایجاد و گسترش فناوری ملی و فراهم شدن زیرساختهای مناسب، با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی فعالیت اجرایی خود را در زمینی به وسعت 40 هکتار در شهر مشهد و در جوار شهرک صنعتی توس آغاز کرد.
رسالت راهبردی پارک علم و فناوری خراسان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند. برای نیل به این هدف پارک علم و فناوری خراسان ماموریت دارد با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاهها، مراکز تحقیق و توسعه و بخش خصوصی، ایجاد و رشد شرکتهای نوآور را از طریق مراکز رشد(انکوباتورها) و نیز ایجاد موسسات نو از درون موسسات باسابقه تسهیل کند. همچنین این پارک انواع خدمات، فضاهای کاری و زیرساختهای مناسب را به موسسات مستقر در پارک ارائه می کند.
1922/7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.