دکتر محسن عظیمی نژاد، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس شاخص موجود در حوزه تخت بیمارستانی، باید به ازای هر هزار نفر جمعیت 1.9 تخت وجود داشته باشد که بر این اساس این منطقه به هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه این وضعیت موجب مهاجرت پزشکان از این شهرستان شده است، گفت: اکنون در نیشابور و فیروزه 210 پزشک عمومی و 160متخصص و فوق متخصص فعالیت دارند و هرساله حدود 30 پزشک متعهد به خدمت وارد این چرخه می شوند که به دلیل کمبود تخت بیمارستانی، شماری از پزشکان متعهد قبلی که طرحشان پایان یافته مجبور به مهاجرت می شوند.
وی با اشاره به در دست اجرا بودن بیمارستان سوم نیشابور، ظرفیت این مرکز درمانی را 175 تخت عنوان کرد و افزود: این طرح در یک هکتار زمین با 15 هزار متر مربع زیربنا ساخته می شود که تاکنون با 90 میلیارد ریال اعتبار حدود 20 درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل آن 300 میلیارد دیگر مورد نیاز است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای ارتقای این دانشکده فراهم شده است، گفت: این دانشکده اکنون با 700 دانشجو در 10 رشته تحصیلی فعالیت دارد که ظرفیت ایجاد سه دانشکده مستقل پیراپزشکی، بهداشت و پرستاری در آن وجود دارد.
عظیمی نژاد بیان کرد: امسال بیمارستان های 22 بهمن و حکیم نیشابور به عنوان بیمارستان های دانشگاهی و آموزشی ارتقا یافتند.
وی با بیان اینکه بخش ام.آر.آی نیشابور نیازمند توسعه و ارتقا است اظهار کرد: در شهرستان های نیشابور و فیروزه تنها یک دستگاه ام آر آی، 14 تخت آی سی یو و 24 تخت ان آی سی یو وجود دارد.
وی با اشاره به افزایش مشارکت چشمگیر خیرین نیشابوری در حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: امسال از محل کمک های خیرین بیش از 60 میلیارد ریال تجهیزات برای مراکز بهداشتی درمانی شهرستان خریداری شده است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
9869/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.