مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این آیین که در محل مرکز تجاری اطلس مشهد برگزار شد، گفت: جشنواره مد و لباس خراسان رضوی برای نخستین بار است که در قالب یک رویداد مجزا و مستقل در مشهد برگزار می شود.
سیدسعید سرابی افزود: خراسان رضوی در جریان مد و لباس از طراحی و تولید گرفته تا عرضه و مشتری برای خرید و مصرف جایگاهی ویژه و شرایط خاصی در کشور دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.
وی بیان کرد: خراسان رضوی بزرگترین طراحان مد و لباس در بخش لباس های سنتی، کلاسیک و نوآورانه را دارد و همچنین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لباس در این استان بازار بسیار مطلوبی را در اختیار دارند.
وی اظهار کرد: سالانه 30 میلیون زائر به خراسان رضوی می آیند که درصدد تامین بخشی از نیاز خود به پوشاک از طریق بازار این استان برمی آیند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت های مشهد و این استان، باید برگزاری نمایشگاه مد و لباس مستمر و تبدیل به یک رخداد ملی شود و مشهد ظرفیت برگزاری این جشنواره در سطح ملی را دارد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: این استان دالان حضور و عبور اقوام و اقشار مختلف مردم است و می تواند در هنر صنعت مد و لباس نقش ویژه ای ایفا کند.
فرشته سلجوقی با اشاره به نقش مهم زنان در بخش طراحی مد و لباس گفت: زنان مدیران سبد خانوار هستند و با تقویت خلاقیت های خود در طراحی مد و لباس می توانند مدیریت مطلوبی در مصارف خانوار و بهره مندی اعضای خانواده از آراستگی و لباس های مناسب داشته باشند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: 300 اثر به نخستین نمایشگاه و جشنواره مد و لباس استان رسید که از این تعداد در مرحله نخست 70 اثر پذیرفته شد و در نهایت از این تعداد 32 اثر به نمایشگاه راه یافت.
افشین تحفه گر افزود: در کنار این جشنواره دومین گردهمایی هم اندیشی توانمندی های طراحان لباس کشورهای اسلامی، چهار همایش با حضور اساتید مد و لباس، سه کارگاه آموزشی برگزار شد و یکهزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری سومین اجلاس طراحان کشورهای اسلامی منجر به تشکیل سندیکا در این بخش شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از برگزدیگان نمایشگاه مد و لباس خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.