حبیب صفرزاده روز پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی تجربیات برتر آموزشی تربیتی معلمان و استادان فیزیک کشور در مشهد افزود: با تجربه گردانی و دانش افزایی تعدد علم به وجود می آید و همین امر موجب پیشرفت کشور می شود.
وی با بیان اینکه فیزیک دارای 200 تا 300 زیرشاخه است، اظهار کرد: علم فیزیک بزرگترین علم جهان است که مادر دیگر علوم قلمداد می شود.
وی گفت: بهترین رسالت معلمان جوان پاسداشت پیشکسوتان و استفاده از تجارب استادان است.
صفرزاده با بیان اینکه تجربه نه تنها در علم و آموزش بلکه در تمام حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کاربرد دارد افزود: حرکت های سیاسی بدون استفاده از تجربیات پیشکسوتان، ناقص است.
وی با بیان اینکه باید حرکت بر مدار خردمندی را جدی گرفت، اظهار کرد: دنیا سه دوره جنگ افروزی، ثروت اندوزی و ترویج دانایی را تجربه کرده و اکنون در دوره سوم یعنی ترویج دانایی قرار داریم که برای پیشرفت باید به علم و دانش متوسل شد.
وی گفت: اگر دانایان بر صدر جامعه بنشینند، دین زلال تر و تبلیغ و اخلاق بدون آفت ترویج می شود.
صفرزاده جشنواره ملی تجربیات برتر آموزشی تربیتی معلمان و استادان فیزیک را فرصت مغتنم برای دانشجو معلمان دانست و افزود: دانشجو معلمان که آموزگاران فردای جامعه هستند می توانند از طریق این جشنواره دانش افزایی کنند.
دبیر علمی جشنواره مزبور نیز در این مراسم گفت: کتاب تجربیات برتر آموزش فیزیک با 80 مقاله به چاپ رسید.
علی ابراهیمی دباغ افزود: سازمان دهی دانش بومی براساس تجربیات پیشکسوتان، ثبت تجربیات، انتقال تجربیات، آشنایی معلمان جدید با تجارب استادان، ایجاد نگرش مثبت نسبت به خودپژوهشگری و ایجاد فرصت برای تعامل علمی از جمله اهداف این جشنواره است.
وی اظهار کرد: محورهای جشنواره مزبور نیز شامل راهبردهای تدریس موثر فیزیک، ارزشیابی، طراحی واحد یادگیری، به کارگیری فناوری اطلاعات، بررسی کج فهمی های رایج و تجارب پژوهشی و آموزش فیزیک با استفاده از گردش های آموزشی است.
وی گفت: پس از فراخوان جشنواره 100 مقاله به دبیرخانه ارسال شد و 500 شرکت کننده دعوت شدند که پس از داوری نفرات اول تا هشتم تعیین شدند.
در این جشنواره یک روزه بیش از 100 معلم و استاد فیزیک استانهای مختلف حضور داشتند.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.