به گزارش ایرنا، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق هفتگی در محل مسجد حکیم اصفهان افزود: عقل، وجدان اخلاقی و فطرت پیامبران درونی هستند که همواره انسان را به خوبی ها راهنمایی و هدایت می کنند که اگر این پیامبران درونی بیدار نباشند انسان از مسیر واقعی دور می شود.
وی بیان کرد: جنایت های داعش علیه ملت های مظلوم جهان ناشی از بی عقلی و خاموشی فطرت و وجدان اخلاقی آن ها است که با تبعیت و حمایت های اسرائیل اینگونه آرامش جهان را به هم ریخته و آسایش عمومی را سلب کرده اند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه انسان عاقل ظلم نمی کند و نسبت به نتیجه رفتارخود آگاه است، خاطرنشان ساخت: حق الناس از جمله گناهانی است که سرنوشت دنیا و آخرت انسان را تباه می کند و انسان عاقل هیچگاه نسبت به دیگران ظلم نمی کند و همواره مدافع حق و حقوق مردم است.
آیت الله مظاهری با اشاره به وجود هزاران کتاب در جامعه پیرامون مسائل اعتقادی و اخلاقی، تصریح کرد: این کتاب ها از جمله پیامبران بیرونی برای هدایت و موعظه انسان هستند که صرف وقت برای مطالعه این کتاب ها به منظور افزایش آگاهی عمومی نسبت به مسائل دینی ضروری است.
وی اضافه کرد: مطالعه کتاب و کسب دانش نسبت به موضوعات دینی و اعتقادی وجدان انسان را بیدار و مانع از گناه و انحراف در مسیر زندگی می شود و لازم است کلیه مردم به ویژه جوانان نسبت به مطالعه در خصوص دین و اعتقادات همت و از اتلاف وقت جلوگیری کنند.
پ--7131/ ** خبرنگار: اکبر مهدیزاده - انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.