رئیس دانشگاه تبریز گفت: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هرگز دلشان به حال جهان سومی‌ها نسوخته و هنوز هم همان دشمنان دیرینه هستند که آرزو دارند ایران زیر بیرق آنان برود .     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد رضا پورمحمدی در چهارمین همایش ملی مشروطیت در دانشگاه تبریز اظهار کرد: جای خرسندی است که چهارمین همایش ملی مشروطیت با رویکردها و جریان‌های فکری و سیاسی در دانشگاه تبریز و با حضور مراکز پژوهشی برگزار می‌شود .     وی افزود: دانشگاه تبریز همواره پیشرو در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بوده است و این دانشگاه ادامه‌ی دانشگاه ربع رشیدی به شمار می‌آید .     وی با اشاره به انقلاب مشروطیت و اهمیت آن، گفت: این همایش در راستای بازشناساندن ابعاد وسیع مشروطیت باید همه ساله برگزار شود و تبریز که مشهد و حافظیه ندارد، با چنین رویدادهای بزرگ تاریخی است که به عنوان سر ایران نامگذاری شده است .       پورمحمدی عنوان کرد: ملتی که برای تاریخ خود ارزش و اهمیت خاصی قائل هستند، کودکان آن ملت نیز همچون بزرگان می‌اندیشند و امروزه که شکاف نسل‌ها مطرح است، تاریخ می‌تواند پیوند بین نسل دیروز و امروز باشد .      
وی بیان کرد: انقلاب مشروطیت نقطه‌ی عطف مبارزات مذهبی و سیاسی است که در 29 بهمن ماه نمو پیدا کرده و شکوفا شده است .       وی گفت: نیروی مهم و پیشبرنده در تمامی نهضت‌ها دین بوده و نقش رهبران دینی بدون تردید یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت هر نهضتی بوده است . 
رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: اعتقادات و باوهای مذهبی مردم ایران است که آنان را از چنگال تیز دشمنان حفظ کرده است و همچنین استقلال و امنیت کنونی خود را مدیون خانواده‌ی شهدا و ایثارگران هستیم . 
گفتنی است، چهارمین همایش ملی مشروطیت با رویکردها و جریان‌های فکری و سیاسی در مشروطیت در دانشگاه تبریز برگزار شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.