به گزارش ایرنا، یوسف امینی روز چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناباد افزود: ضعف ساختاری از مهمترین مشکلات فرهنگی این استان است و ساختارهای فرهنگی استان متناسب با نیازهای موجود توسعه نیافته است.
وی اظهار کرد: ضعف ساختارها و پشتوانه های فرهنگی اعم از امکانات و اعتبارات موجب شده است از ظرفیت های موجود برای توسعه کمی و کیفی فعالیتهای این بخش استفاده مطلوب نشود لذا تقویت این زیرساختها نیازمند هم افزایی بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط است.
وی گفت: شهرستانهای مختلف این استان از توان و استعدادهای بسیار در بخشهای فرهنگ و هنر برخوردارند که به دلیل کمبود امکانات از آنها به درستی استفاده نشده است.
امینی مهمترین رویکرد این اداره کل را گفت و گو و تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر، واگذاری تصدیگری ها به تشکل های مردمی و انجمن های فرهنگی و هنری و بهره گیری از ایده های خلاقانه برای افزایش توانمندی و بالندگی های این بخش ذکر کرد.
وی همچنین برگزاری هفته های فرهنگ و هنر در شهرستانها را بستر ساز معرفی توانمندی ها و استعدادهای اصحاب فرهنگ و هنر هر شهرستان دانست و افزود: باید از این فرصت برای اعتلا و هم افزایی این بخش بهره گرفت.
وی اظهار کرد: توان و استعدادهای بسیار در بخشهای فرهنگی و هنری شهرستانهای استان وجود دارد که فرصت بروز و بالندگی و معرفی آنها فراهم نشده و با برگزاری هفته های فرهنگ و هنر در شهرستانها این فرصت ایجاد می شود.
امینی با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگ و هنر شهرستانهای خراسان رضوی از نیمه نخست سال آینده گفت: در این راستا هر هفته قابلیتهای فرهنگی و هنری یکی از شهرستانهای استان معرفی می شود.
وی برگزاری دومین هفته فرهنگ و هنر گناباد را ایده خلاقانه برای تبلور توانمندی های فرهنگی و هنری این شهرستان و الگوی موفق برای سایر نقاط استان ذکر کرد و افزود: برگزاری این هفته ها مسیر رشد و توسعه هر منطقه را از جمله در زمینه فرهنگی هموار می کند.
وی در این بازدید با روند اطلاع رسانی و فعالیتهای ایرنا آشنا شد.
دومین هفته فرهنگی و هنری گناباد که از 12 اسفند ماه آغاز شده است تا 18 اسفند ادامه دارد.
این مراسم شامل برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی، نمایش فیلم، تئاتر دانش آموزی و دانشجویی، شب شعر و موسیقی، نشست ادبی و قدردانی از برگزیده های هنری و خادمین و خیرین فرهنگی است.
شهرستان گناباد دارای 22 موسسه، انجمن قرآن و عترت و فرهنگی و هنری و آموزشگاههای آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، 11 کانون آگهی و تبلیغات، 11 نشریه محلی و چاپخانه، چهار پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز، 2 شرکت سینمایی و 89 کانون فرهنگی و هنری مساجد است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.