رئیس دانشگاه نیشابور دوشنبه در حاشیه نشست امضای این تفاهمنامه به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم نامه در 14 بند تنظیم شده که بر مبنای آن زمینه تبادل استاد، محقق، متخصص و دانشجو بین این دو مرکز علمی فراهم شده است.
حسن صادقی سمرجانی اظهار کرد: تسهیل برگزاری همایشها و نمایشگاههای مشترک، انجام تحقیقات علمی و پایان نامه، تبادل نسخ پژوهشهای علمی به صورت کتبی و دیجیتال، کتاب ها، نشریات علمی، مدارک علمی و تحقیقاتی، پایان نامه های دانشجویی و نرم افزارهای رایانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری با هدف ارتقای علمی اساتید، راه اندازی کرسی زبان فارسی و ارمنی در این مراکز علمی از دیگر مواد این تفاهمنامه است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه نیشابور رسما آمادگی خود را برای پذیرش دانشجو از دانشگاه ایروان برای برگزاری دوره های کوتاه زبان فارسی اعلام کرده است.
وی مدت اعتبار این تفاهمنامه را پنج ساله خواند و اظهار کرد: پیش از این دانشگاه نیشابور با دانشگاه های ننگرهار و لغمان در افغانستان، دانشگاه علم و فناوری چین تفاهم نامه همکاری امضا کرده بود و مقدمات لازم برای انعقاد تفاهمنامه با سه دانشگاه کوفه، کربلا و دانشگاه اسلامی نجف در عراق نیز فراهم شده است.
وی افزود: در حاشیه تبادل این تفاهمنامه در 2 روز آینده همایش نشست علمی 'از ایروان تا نیشابور' با حضور استادان 2 مرکز علمی در دانشگاه نیشابور با موضوع زبانشناسی، بررسی گویشها و تاثیرات زبان فارسی برگزار می شود.
رئیس هیات سه نفره اعزامی از دانشگاه دولتی ایروان نیز گفت: سابقه همکاری دانشگاه ایروان با دانشجویان ایرانی بسیار طولانی است و هم اکنون نیز مجموعه ای از مقالات اساتید و محققان این دانشگاه در حوزه ایران شناسی در دست چاپ است.
هاسمیت گرگوسیان افزود: پژوهش های ایران شناسی نیازمند محققان قوی و با انگیزه است که با همکاری این دو مرکز علمی زمینه پرورش این نیروها فراهم می شود.
مجتمع آموزش عالی نیشابور در سال 88 به دانشگاه ارتقا یافت که با چهار دانشکده هنر، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی و 110 عضو هیات علمی، دارای بیش از 2 هزار دانشجو در 18 رشته مقاطع کارشناسی و 14 رشته کارشناسی ارشد است.
نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.